13 602 läst · 35 svar
14k läst
35 svar
Vilken soppa! Vart kan jag vända mig?
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Det är inte så enkelt. Snabbt läst så är det troligtvis kört för ts. Skatteskulder lär gå före i alla lägen.B byggarätt skrev:
Generellt så har man inget ansvar i ett AB tyvärr.
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Mäklaren trog jag är den som går helt fri.
Så tyvärr... Det blir nog att ta en tugga från det sura äpplet för ts.
Så tyvärr... Det blir nog att ta en tugga från det sura äpplet för ts.
Allvetare
· Stockholm
· 1 794 inlägg
Glöm KA, kommun, mäklare, entreprenör.
Det enda som kan ge pengar är om entreprenören var försäkrad under entreprenaden. Att försöka kräva ersättning från ett försäkringsbolag är dock mycket svårt och krävande så troligen finns inget att göra utan att gå vidare.
Beklagar verkligen er sits.
Det enda som kan ge pengar är om entreprenören var försäkrad under entreprenaden. Att försöka kräva ersättning från ett försäkringsbolag är dock mycket svårt och krävande så troligen finns inget att göra utan att gå vidare.
Beklagar verkligen er sits.
Förutom färdigställning av tomt, som borde har varit inkluderat i det priset jag köpte det för, är det taket som behövs se över och åtgäda, och resten är kosmetiskt i själva villan. Däremot vet jag inte hur det är kopplat elektriskt, eller hur VVS ser ut. Men med tanken hur resten verkar har blivit byggt, är jag väldigt rädd!Z Zlade skrev:
Tack igen, alla som har svarat.
Ingen panik....E Ella23 skrev:Förutom färdigställning av tomt, som borde har varit inkluderat i det priset jag köpte det för, är det taket som behövs se över och åtgäda, och resten är kosmetiskt i själva villan. Däremot vet jag inte hur det är kopplat elektriskt, eller hur VVS ser ut. Men med tanken hur resten verkar har blivit byggt, är jag väldigt rädd!
Tack igen, alla som har svarat.
Taket är prio ett...
Det som sedan händer är att du måste kolla värmesystemet så att du inte blir ruinerad
Därefter VVS och fuktskador
När det är avklarat kan du börja planera färdigställandet av allt övrigt
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
El och vvs har de förhoppningsvis tagit in andra firmor som gör ett bra jobb... Men man vet aldrig.
Har du några misstankar på el och vvs? Mer än den allmänna misstanken? Vilket är nog så viktig.
Tänk på att det finns mycket kunnig folk här. Så du kan hjälp med det mesta
Har du några misstankar på el och vvs? Mer än den allmänna misstanken? Vilket är nog så viktig.
Tänk på att det finns mycket kunnig folk här. Så du kan hjälp med det mesta