Hej.
Jag försöker lära mig principen bakom inkoppling utav Plejd Dim-02 dimmrar.
Jag har kopplat enligt bilden men får inte lampan att lysa.
Jag får kontakt via appen till Plejden och kan göra inställningen men får inte LED lampan att lysa.
vad gör jag för fel?
tack.
Jag försöker lära mig principen bakom inkoppling utav Plejd Dim-02 dimmrar.
Jag har kopplat enligt bilden men får inte lampan att lysa.
Jag får kontakt via appen till Plejden och kan göra inställningen men får inte LED lampan att lysa.
vad gör jag för fel?
tack.
Borde kanske se ut så här:
Där den bruna kabeln från strömbrytaren till drivdonet tas bort. Och ersätts med en nolla.
Nu ser jag inte vilken av kablarna som skall till vilken anslutning på drivdonet, för bilden är inte tillräckligt tydlig där men det hoppas jag att du har koll på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Där den bruna kabeln från strömbrytaren till drivdonet tas bort. Och ersätts med en nolla.
Nu ser jag inte vilken av kablarna som skall till vilken anslutning på drivdonet, för bilden är inte tillräckligt tydlig där men det hoppas jag att du har koll på.
R roli skrev:
Nu har jag kopplat som du visade. Men får fortfarande inte igång lampan. Jag får kontakt via bluetooth med Plejden och kan fullfölja installationen men som sagt inte igång LED lampan. Jag kopplar blå till N och orange till L på drivdonet...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 079 inlägg
Titta genom din koppling en gång till, jag är förvånad över att säkringen inte gått...
Edit: skulle kunna vara en synvilla ser jag nu, såg ut som att både fas och nolla låg på nollplintar på plejden.
Edit: skulle kunna vara en synvilla ser jag nu, såg ut som att både fas och nolla låg på nollplintar på plejden.
Ändra inkopplingen av tändtråden och tryckknappstråden. Dem sitter på fel plats