4 043 läst · 7 svar
4k läst
7 svar
öppna trumma på tvättmaskin
Medlem
· Sverige
· 5 226 inlägg
Drar mig till minnes ett serviceärende av liknande slag när vi bodde i en hyresfastighet för många år sedan, det var något som orsakade mekaniskt gnissel i tvättmaskinen.
Servicekillen grävde ner näven (ev något verktyg minns inte exakt) förbi gummitätningen mellan inner- och yttertrumma. Plockade ut en stålbygel till en BH. Problem solved, tog ca 5 min och vi behövde inte betala ngt men fick ju en förmaning om hur man undviker dylikt i fortsättningen.
Servicekillen grävde ner näven (ev något verktyg minns inte exakt) förbi gummitätningen mellan inner- och yttertrumma. Plockade ut en stålbygel till en BH. Problem solved, tog ca 5 min och vi behövde inte betala ngt men fick ju en förmaning om hur man undviker dylikt i fortsättningen.
Tack för info.H Harald Blåtumme skrev:Drar mig till minnes ett serviceärende av liknande slag när vi bodde i en hyresfastighet för många år sedan, det var något som orsakade mekaniskt gnissel i tvättmaskinen.
Kan nog inte vara det men kanske något annat,ska testa iaf.