R Rkarlsson skrev:
Du ska ju inte titta på mellanklassen ;) Men jo många är ganska små speciellt suvar.

Jag har sådant infällt takräcke med designade bågar. Men jag kan välja att sätta de på typ 4 platser. Det bör duga för de flesta =)

Men jag håller med dig. Jag gillar storkombi, för jag själv är ganska stor och jag sitter inte jättebra i mellankombis.
Toyota, hyundai, renault mm har tagit bort alla stora. Fattar inte varför egentligen. Alternativen blir ju bara de orimligt dyra bilarna kvar som volvo och vag, även peugeot är orimligt dyra för 508 idag.
Jag vet att Renault har tagit bort alla större bilar pga co2-skatten.
 
K kallabaz skrev:
Jag vet att Renault har tagit bort alla större bilar pga co2-skatten.
Löjligt. Talismanen hade jag köpt ny annars nästa byte =) Får hålla tummarna att det kommer en om 2 år eller något.
 
Nu är vi en bit ifrån ämnet igen va?
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Mötte ett intressant lass igår....Gallersläp med 5-6 meters jakttorn ståendes upponer, helt utan spännremmar. Helt instinktivt stannade jag tills ekipaget passerat då jag annars hade mött det i ett väggupp, det gungade betänkligt:seenoevil:
Antar dock att gallergrindarna höll för jag har inte sett några brädor utefter vägen mot ÅVC som ligger några hundra meter längre bort.
 
  • Haha
ricebridge
  • Laddar…
T
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Rails och dragkrok är ett måste för mig till skillnad från t ex vilken färg bilen har eller vad det står i grillen...
Varför är rails viktigt? Är det inte takräcket som är poängen? Det krävs det ju inga rails för.
 
Fulkemisten
Nja. Med fix-points kan du inte justera avståndet mellan räcken. Praktiskt emellanåt beroende på vad du lastar.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
T Thullen skrev:
Varför är rails viktigt? Är det inte takräcket som är poängen? Det krävs det ju inga rails för.
Hur fäster du ett takräcke på en bil utan rails och som dessutom saknar droppkant?
 
Immobil Immobil skrev:
Hur fäster du ett takräcke på en bil utan rails och som dessutom saknar droppkant?
Min bil har små "luckor" i takets kant där man fäster räcket.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Hur fäster du ett takräcke på en bil utan rails och som dessutom saknar droppkant?
Svets? :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
AndersOhrt och 5 till
  • Laddar…
A
Dubbelhäftande tejp om det ska platsa här;)
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Svets? :cool:
Popnit? :cool::D
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
P Pin skrev:
Min bil har små "luckor" i takets kant där man fäster räcket.
Vad är det för bil?
 
Immobil Immobil skrev:
Vad är det för bil?
BMW, ingen kombi med rails
 
Hur gör man med takboxen då? Borrar nya hål?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.