nikasp nikasp skrev:
Största jag sett sedan jag flyttade söderut 1997. Fy fan. Garaget brukar vara mitt Happy Place och jag har sett en hel del spindlar där sen 2015. Det här var dock något som fick blodet att frysa till is. Får ta med hagelbrakaren och sparka upp dörren!

[bild]
Det är den storlek jag ser ibland hos mig. Jag håller mig för att jag vet de är våra vänner. De är jaktspindlar, bygger inte nät och äter allt smått de kan hitta. D.v.s nyttodjur. De är alltså fina djur man inte ska döda!
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
nikasp
Det är nåt med reptilhjärnan och de där rackarna i garaget. Körde lite egen terapi och satt och glodde på den rackaren. Hade satt sig på dörren när jag kom tillbaka
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Staffans2000
Sover ibland i som sagt i källaren och får då sällskap av John (Blund). Han vaggar mig till sömn, genom att gå på mitt ansikte. Är jag inte beredd, kan effekten bli den motsatta, och John behöver plåstras om.

Glömde bilderna i förra inlägget.

Närbild av en stor spindel på en vägg, använt som en metafor för sömn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en stor spindel mot en ljus vägg, vilken ger skuggor av dess långa ben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
ch75 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Sover ibland i som sagt i källaren och får då sällskap av John (Blund). Han vaggar mig till sömn, genom att gå på mitt ansikte. Är jag inte beredd, kan effekten bli den motsatta, och John behöver plåstras om.
Staffan the spider man :D
 
När kommer bilderna på den stora spindeln som tråden handlar om?
 
Staffans2000
A Abies koreana skrev:
Staffan the spider man :D
Säg det inte till någon. Det är hemligt.

Staffan Parker
 
Utan ord....., men tyvärr inte inomhus.
Spindel i nät förgrundsvis med skyddsklädda stolar i en sjöutsikt trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
"Tar hand om alla andra insekter som skulle få för sig att inkräkta på deras domäner. "

Spindlar är inte insekter, däremot är de liksom insekter och kräftor leddjur.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Spindlar av denna storlek nästan varje kväll nu:sick:
 
  • Stor spindel på en vit vägg under en trälist bredvid en eluttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tobbe.A
Tog just den första husspindeln inomhus för säsongen, tydligt hösttecken!
 
Hittar jag en normal spindel inomhus så brukar jag snällt hjälpa den att hitta ut. Är det en liten jaktspindel så brukar den få vara kvar.
Däremot om det är en italiensk dallerspindel så är den mos direkt.
Mina tre största spindelmadamer på ägorna som jag har koll på har kroppar på lite mer än två cm, och de bor lite utspridda. En bor under entretrappan. En annan bor under brunnslocket. Och den sista bor inne i snickarboden under luckan med markrören med inkommande el (till elmätaren och sedan vidare) till huset... Men det är bra att veta om att de bor där för då slipper man överraskning.
 
  • Haha
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Bor man på landet hör det till att dela livet med dessa individer. Jag har börjat acceptera spindlar så länge som de inte fixar tråd från snedtaket ovanför min säng.
 
Nissens
De kommer ofta in i huset i glipor vid avloppsrör o dylikt, kanske tom från avloppsrör ibland.
Jag hade ett radhus för många år sedan som hade platta på mark. På bottenvåningen fanns en liiten toa mitt inne i huset där sådana spindlar dök upp. Funderade på varifrån de kunde komma. Det var ju lätt att leta i ett så litet utrymme.
Det visade sig att tätningen vid toastolen mot avloppsröret inte var helt ok, det syntes ju inte eftersom toastolen döljer den. Jag fixade det och sedan kom det aldrig några mer spindlar. :)
 
Att ha spindel är ungefär som att ha katt. Fast de tar kryp som flugor och gråsuggor i stället för möss. Bara bra.
 
  • Gilla
blomknopp och 4 till
  • Laddar…
Råkade ut för en stor jäkel igår som gömt sig under en handduk. Dottern som lyfte på handduken beslutade att hon aldrig någonsin ska lyfta på en handduk som ligger på badrumsgolvet igen. Jag tyckte att den logiska åtgärden vore att aldrig mer lägga en handduk på golvet?
 
  • Haha
  • Gilla
Bruk och 21 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.