Hej!

Har ett garage med förrådsdel där golvet är målat med epoxi (?). På en liten yta gick det enkelt att skrapa bort färgen. Men resten sitter som berget. Tänkte komma lindrigt undan, då vi inte tänkte lägga för mycket krut här. Undrar därför om man kan tvätta ordentligt och sedan måla över alltihop? Och isåfall med vad.

Använder inte förrådet till mer än att förvara exempelvis trädgårdsredskap, utemöbler.

• DSC_0047.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta bort det som är löst. Tvätta noggrant.
Tror att det skulle funka med att måla över med en epoxifärg typ NM Golvfärg 50 Super.
Är underlaget poröst behöver du köra primer i samma serie.

Kanon, tack! Den färgen verka ju vettig.
Behöver jag slipa med någonting eller det räcker med tvätt?

Epoxifärg brukar ju fästa bra på det mesta. Men det är ingen nackdel att det är betongrent. Själv har jag använt den färgen att bättringsmåla med och det håller än efter drygt 4 år. Det jag gjorde var att tvätta av allt från fett och kollade med skrapa ifall det var något löst. Sedan målade jag med roller. Det var ett garagegolv som jag målade.

Nja, tänkte mer om man behövde Matta den befintliga färgen. Fast den är visserligen väldigt nött. Men jag kör på ditt förslag. Tack för hjälpen. :)

Om det är epoxi så rekommenderas det att du slipar det matt först innan du målar nytt epoxi ovanpå. Glöm inte skydd för ansiktet när/om du gör det.

Du kan matta färgen. Men provstryk litegrann och kolla om det sitter bra. Epoxi fäster bra. Slipar du - använd andnings och ögon skydd som skrivs ovan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.