Hej!
Har ett garage med förrådsdel där golvet är målat med epoxi (?). På en liten yta gick det enkelt att skrapa bort färgen. Men resten sitter som berget. Tänkte komma lindrigt undan, då vi inte tänkte lägga för mycket krut här. Undrar därför om man kan tvätta ordentligt och sedan måla över alltihop? Och isåfall med vad.
Använder inte förrådet till mer än att förvara exempelvis trädgårdsredskap, utemöbler.
Har ett garage med förrådsdel där golvet är målat med epoxi (?). På en liten yta gick det enkelt att skrapa bort färgen. Men resten sitter som berget. Tänkte komma lindrigt undan, då vi inte tänkte lägga för mycket krut här. Undrar därför om man kan tvätta ordentligt och sedan måla över alltihop? Och isåfall med vad.
Använder inte förrådet till mer än att förvara exempelvis trädgårdsredskap, utemöbler.
Epoxifärg brukar ju fästa bra på det mesta. Men det är ingen nackdel att det är betongrent. Själv har jag använt den färgen att bättringsmåla med och det håller än efter drygt 4 år. Det jag gjorde var att tvätta av allt från fett och kollade med skrapa ifall det var något löst. Sedan målade jag med roller. Det var ett garagegolv som jag målade.
Liknande trådar
-
Måla över plåt och vindskivor i liknande kulör
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla linoljefärg över tjärfärg.
Fritidshus -
Kantskydd i stål, målas över?
Färg, Måla & Tapetsera -
Bubblor och yta syns igenom renoveringstapet. Spackla, riva eller måla
Färg, Måla & Tapetsera -
Sprickor gammalt garagegolv, "måla över" eller fylla/spackla?
Golv