Droppspridare duger till att köra till tippen, har en själv men den används bara till kalk.
Men ditt gräs börjar se riktigt bra ut, börjar vara dags att klippa på en lagom höjd.
Har ni börjat få det ordentligt varmt kan du med fördel klippa det lite längre. Men klippningen kommer stimulera till att gräset tätar på sig.
Sen kan du med fördel mulcha klippet om möjlighet finns. Då får du tillbaka näringen i marken
Men ditt gräs börjar se riktigt bra ut, börjar vara dags att klippa på en lagom höjd.
Har ni börjat få det ordentligt varmt kan du med fördel klippa det lite längre. Men klippningen kommer stimulera till att gräset tätar på sig.
Sen kan du med fördel mulcha klippet om möjlighet finns. Då får du tillbaka näringen i marken
Har glömt totalt!1 markus1 skrev:
Resultatet har blivit grymt bra. Sommarn har varit tung, åter igen som du vet, men har hållt i med gödsel och vatten så gott jag kan. Nästa år blir det dress av hela skiten med stödsådd. Bifogar en bild på hur det ser ut ikväll. Alla tips har hjälpt otroligt mycket! Linjerna är hjulspår av klipparen
Nah det där skulle jag vara grymt nöjd med, mattan är 1år gammal med en katastrof start dessutom.
Det ser lite glest på sina ställen, men stressa nu inte ihjäl varken dig eller gräset.
Beroende på hur längesedan det är du gödslat så skulle jag överväga en lätt giva nu och överkurs på detta är att på kanske 2-4 veckor gödsla med exempelvis ferrogent för att stärka inför den isiga vintern.
Sen är det bara att klippa och räfsa ordentligt till vintern. Gärna med en fjädrad stålräfsa, då får du upp dött gräs.
Sen är det bara o vänta till våren och kickstarta våren med npk och toppdress och stödsådd. Sen är du inne i ekorrhjulet.
Det ser lite glest på sina ställen, men stressa nu inte ihjäl varken dig eller gräset.
Beroende på hur längesedan det är du gödslat så skulle jag överväga en lätt giva nu och överkurs på detta är att på kanske 2-4 veckor gödsla med exempelvis ferrogent för att stärka inför den isiga vintern.
Sen är det bara att klippa och räfsa ordentligt till vintern. Gärna med en fjädrad stålräfsa, då får du upp dött gräs.
Sen är det bara o vänta till våren och kickstarta våren med npk och toppdress och stödsådd. Sen är du inne i ekorrhjulet.
Det är glest men det ska jag ta tag i när tillfället ges. Tror inte jag gör mer i år än att underhålla. Är sån fantastisk skillnad redan nu.L Lutte skrev:Nah det där skulle jag vara grymt nöjd med, mattan är 1år gammal med en katastrof start dessutom.
Gödsel skedde för två veckor sen så får vli höstgödsling sista givan i år.
Bifogar bakgården nyklippt!
Produkter som diskuteras i tråden