3 873 läst · 16 svar
4k läst
16 svar
Hammer vs Jet Plan o Rikthyvel
Sida 1 av 2
Ska byta ut min "gamla" Hammer A-31 mot en annan modell.
Har försökt läst runt lite ang JET 410 med Helicutter och åsikterna går isär. Var tydligen problem för många år sedan att borden inte var helt plana.
Eller så lutar det åt en A3-31 med Power Silent cutter fast då blir det bra mkt dyrare samt smalare arbetsområde!
Ngn som har ngt att chippa in med info? Gärna asap
Gott nytt!
Har försökt läst runt lite ang JET 410 med Helicutter och åsikterna går isär. Var tydligen problem för många år sedan att borden inte var helt plana.
Eller så lutar det åt en A3-31 med Power Silent cutter fast då blir det bra mkt dyrare samt smalare arbetsområde!
Ngn som har ngt att chippa in med info? Gärna asap
Gott nytt!
Du gör ju som du vill....men jag skulle helt klart satsa pengarna på någon annan häftig och användbar maskin eller en kraftigare rikt/planhyvel stället för att köpa samma sak en gång till. Det är ingen vinning i att köpa samma sak flera gånger.
Fast jag vet....du gör just så som du vill
Fast jag vet....du gör just så som du vill
Jo det var meningen att det skulle inhandlas en CNC men helt plötsligt fick han för sig att inte sälja mer i år... Sjukt förvånad och besviken när jag haft mail konversation med honom i 3 dagar. Så nej det var inte meningen egentligen att byta hyvel.
Då tycker jag du skall satsa på någon annan maskin!
Någon som ger dig möjlighet att göra någonting som du inte har kunnat förr.
Allt från metallsvarv till stämborrmaskin är möjligt....... och jag tycker att det brukar vara enkelt att hitta maskiner som jag vill ha..... fast kanske det är svårare då pengarna bränner i fickan...... det har jag nämligen aldrig upplevt.
Någon som ger dig möjlighet att göra någonting som du inte har kunnat förr.
Allt från metallsvarv till stämborrmaskin är möjligt....... och jag tycker att det brukar vara enkelt att hitta maskiner som jag vill ha..... fast kanske det är svårare då pengarna bränner i fickan...... det har jag nämligen aldrig upplevt.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Köp en ny hammer 41 med silent power cutter huvudet! Du kommer inte att ångra dig!
Jag har det på min hyvel och det är en fröjd varje gång när man hyvlar, blir mindre spånbitar och den går tystare.. och postningen är så mycket lättare och snabbare
Jag har det på min hyvel och det är en fröjd varje gång när man hyvlar, blir mindre spånbitar och den går tystare.. och postningen är så mycket lättare och snabbare
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 536 inlägg
10cmS SteC skrev:
Det hänger ju helt på hur stora saker du bygger och om du bygger med hela plankor..
Jag har en vanlig a31. Innan dess en Inca. Har aldrig vart med om att jag upplevt att hyveln vart för bred bara för smal. Förutom när den skulle in i verkstan.
Redigerat: