Idag är väl en definitionsfråga, jag hämtade i alla fall ut den idag. Och verktyg är väl lite vitt begrepp för att innefatta denna:
Ny snöskyffel i metall och plast står lutad mot en trävägg utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Inte helt otippat kanske men det blev lite mer blått för att byta ut den ärvda och trötta flerfärgade verktygsparken... Hornbach hade bra pris (1995) på en GSR 18V-55 med 2st 4Ah batterier och snabbladdare. Kändes ju givet! Brevid ligger också en liten 12-voltare, GDR 12V-105. Blev så sugen att prova när man ser alla amerikanare på tuben köra sina impact drivers höger o vänster. Nu får jag dra igång nåt projekt!
[bild]
Det var ett riktigt bra pris. Slår nog fasen till på en sådan själv efter att min andra skruvdragare gav upp häromdagen.
Någon som vet om steget upp till BOSCH 18V-60 C är värt det? :)
 
Niklasloow Niklasloow skrev:
Det var ett riktigt bra pris. Slår nog fasen till på en sådan själv efter att min andra skruvdragare gav upp häromdagen.
Någon som vet om steget upp till BOSCH 18V-60 C är värt det? :)

60 C är bättre än 55 C, ja förutom att greppet är större, men en 55 C kan du få med 5Ah batterier för 2400:- på DUAB just nu och då finns det ingen anledning att köpa 60 C.
 
Stickan56
Det tipsas om snöslädar så jag skall dra mitt strå till stacken.
Om ni vill ligga på topp i vinter så kolla in denna.
https://www.granngarden.se/snoslade-masi-proffs-maxi/p/1167874
De som kostar hälften av denna brukar ha en slitkant i tunnplåt som nöts bort på några säsonger.
Själv har jag haft min Masi sedan 1998. men en tolerans på -0 +2 år.

Stickan
 
  • Gilla
Alfons3301
  • Laddar…
Blev en multimaskin idag, halva priset hos Beijer 997 kr kändes okej . (lägsta price runner låg på 1300 ungefär)

Reas lite överallt, säkert en ny modell på gång men tror den här räcker väl för mig
 
  • Förpackning av Bosch Professional multimaskin modell GOP 30-28 inköpt på rea, uppvisad utomhus.
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Stickan56
H Huzzbutt skrev:
60 C är bättre än 55 C, ja förutom att greppet är större, men en 55 C kan du få med 5Ah batterier för 2400:- på DUAB just nu och då finns det ingen anledning att köpa 60 C.
Nu blev det ett impulsköp.
Beställde en Bosch GSR 18V-55 med 2x5,0 Ah.

Stickan
 
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Nu blev det ett impulsköp.
Beställde en Bosch GSR 18V-55 med 2x5,0 Ah.

Stickan
Vart köpte du och vad gick det på?
Behöver lite fler batterier så varför inte en maskin samtidigt!
 
Stickan56
A ason skrev:
Vart köpte du och vad gick det på?
Behöver lite fler batterier så varför inte en maskin samtidigt!
Jag har 2st gamla blå Bosch sedan tidigare men batterierna börjar bli dåliga.
Då jag inte tycker att det är försvarbart att köpa dyra batterier till gamla maskiner så
beställde jag en ny från Toolab pris 2369 :-
Jag har handlat där tidigare och det har funkat bra.

Stickan
 
  • Gilla
RmK_71 och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Idag är väl en definitionsfråga, jag hämtade i alla fall ut den idag. Och verktyg är väl lite vitt begrepp för att innefatta denna:
[bild]
Vitt begrepp är ett passande ord när det gäller snö

//Göteborgaren
 
  • Gilla
  • Haha
DGLundin och 5 till
  • Laddar…
Är denna värd pengarna nån som har haft AEG??
 
  • AEG däckbytarkit med mutterdragare, batteri, laddare och väska, pris och köpknapp synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Tohan skrev:
Är denna värd pengarna nån som har haft AEG??
Jag kan inte svara på det. Men som jämförelse så köpte jag en mutterknack på Lidl för en bråkdel av de pengarna, o jag är nöjd med den det lilla jag använt den.
Såg senast häromdagen att de sålde den igen fast utan batterier. Tror den kostade 299 eller 399 naken. Batterierna är väl inte jättedyra.
Bara som ett tips. Så kan du köpa öl för det som blir över istället för AEG:n.:p

ps
O här hittade jag den i veckans blad med!
Så kan du jämföra de bägge.
https://www.lidl.se/sv/p/allt-foer-...arkside-batteridriven-slagskruvdragare/p38340
 
Redigerat:
Byter ni däck med den?
 
  • Haha
mexitegel
  • Laddar…
K knipo skrev:
Jag kan inte svara på det. Men som jämförelse så köpte jag en mutterknack på Lidl för en bråkdel av de pengarna, o jag är nöjd med den det lilla jag använt den.
Såg senast häromdagen att de sålde den igen fast utan batterier. Tror den kostade 299 eller 399 naken. Batterierna är väl inte jättedyra.
Bara som ett tips. Så kan du köpa öl för det som blir över istället för AEG:n.:p

ps
O här hittade jag den i veckans blad med!
Så kan du jämföra de bägge.
[länk]
Små asiater tål inte så mycket alkohol...
 
Lulaua Lulaua skrev:
Byter ni däck med den?
Näää jag har ett gammalt staket och skall byta ut mot nya till våren kapsåg vet jag precis vad jag ska ha metabo kgs 254 m.. Men staket stolparna är 8 muttrar per stolpe och jag har 85m långt staketet... Mutterdragare är till för muttrar och ja byta däck med också
 
K knipo skrev:
Jag kan inte svara på det. Men som jämförelse så köpte jag en mutterknack på Lidl för en bråkdel av de pengarna, o jag är nöjd med den det lilla jag använt den.
Lulaua Lulaua skrev:
Byter ni däck med den?
Jag har en sån och den är för klen för att kunna lossa hjulskruvar/-muttrar. Däremot är den bra till mycket annat.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.