24 158 läst · 34 svar
24k läst
34 svar
Uterum i lärkträ med sedumtak
Har du behövt rensa bland sedumen för ogräs? Tänker mest grässtrån som frösått sig osv... jättefint iaf!
Gräs klarar inte av att växa på sedumtaket eftersom det blir för långa torra perioder, det självdör helt enkelt.
Vi köpte sedumtaket av Ljungs Sedum. Jag tror att det var 8-9 olika sorters sedumväxter. Det syntes inte alls när vi la ut taket utan syns på riktigt först nu när det har börjat växa.
Vi köpte sedumtaket av Ljungs Sedum. Jag tror att det var 8-9 olika sorters sedumväxter. Det syntes inte alls när vi la ut taket utan syns på riktigt först nu när det har börjat växa.
Jag köpte glasen på Växthusteknik (tror jag att det hette) i Ängelholm. Dom hade en massa olika storlekar fast man var tvungen att köpa i 45-pack. Det råkade bara rätt så exakt så många jag behövde.
Se bilderna för infästningen. Helt egenuppfunnit. Hittills har inte en enda ruta pajat förrutom när jag skar dem eller klantade mig när jag satte upp dem.
Se bilderna för infästningen. Helt egenuppfunnit. Hittills har inte en enda ruta pajat förrutom när jag skar dem eller klantade mig när jag satte upp dem.
Vad var det för glas och vad kostade det då?H Henrik_U skrev:Jag köpte glasen på Växthusteknik (tror jag att det hette) i Ängelholm. Dom hade en massa olika storlekar fast man var tvungen att köpa i 45-pack. Det råkade bara rätt så exakt så många jag behövde.
Jag är inte vid uterummet nu men försökte göra ett par ritningar. Vet dock inte om dom ger så mycket mer än bilderna jag delat tidigare. Uterummet finns i Lerum om du har vägarna förbi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Okej! Tack så mycket för vänligheten! Har du fräst spåren i stommen? Och vilka dimensioner typ? igen: tack!H Henrik_U skrev: