Hej.
Min gamla diskho borjade läcka. Under den vänstra silen (115mm) sitter en skruv som håller upp röret mot diskhon. Muttern är av, så röret sitter inte fast längre.
Jag har försökt hitta delar till denna gamla diskho, utan framgång. Jag hittar inga 'moderna' fästen som skulle kunna passa, för avloppet sitter inte exakt under silens mitten.
Jag skickar lite bilder och hoppas att kanske någon vet var man kan köpa delar till gamla diskhon, alt. vilken modern lösning skulle kunna fungera.
Min gamla diskho borjade läcka. Under den vänstra silen (115mm) sitter en skruv som håller upp röret mot diskhon. Muttern är av, så röret sitter inte fast längre.
Jag har försökt hitta delar till denna gamla diskho, utan framgång. Jag hittar inga 'moderna' fästen som skulle kunna passa, för avloppet sitter inte exakt under silens mitten.
Jag skickar lite bilder och hoppas att kanske någon vet var man kan köpa delar till gamla diskhon, alt. vilken modern lösning skulle kunna fungera.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bästa svaret
Hej, du behöver bottenventil med RSK 8084766, finns till exempel att beställa hos https://www.rinkabyror.se/artikel/ventil-37/
Bottenventilen till höger har RSK 8084774, om du även behöver den ny
Du behöver inte byta böjarna om packningar fortfarande är intakta.
Bottenventilen till höger har RSK 8084774, om du även behöver den ny
Du behöver inte byta böjarna om packningar fortfarande är intakta.
Kan vara en bottenventil du behöver. Finns på jula o bauhaus. Sedan mot ventilens undre del i plast kan du montera en plan sil mäter 114mm tillverkas av intra och finns att köpa på nätet här bland annat: https://www.vvsobadrum.se/reservdelar/diskbankar/intra/intra-silbricka-3--silbricka-med-propp
Kan det hjälpa?
Kan det hjälpa?
Jag velar lite hit och dit och är säkert otydlig med vad jag vill ha . Jag tror att det heter silkorg ,där matresterna stannar ,man lyfter upp den och tar bort den när man ska tömma dem, den går även att trycka ner och blir så en propp, bra när man diskar. Eller heter det silkorgspropp? . Nåja jag vill iallafall ha en sådan till den lilla hon och även den stora hon 115mm nåt sådant. Måste man isåfall även byta ut bottenventilen till en korgbottenventil .
Liknande trådar
-
Hur fasen får jag av äldre IKEA metod luckor?
Kök -
TESY 50 VVB, (värmer ej) äldre modell, dock ny. Återställning?
Vatten & Avlopp -
Återställningsknapp Tesy 50 L äldre modell
Värme allmänt -
VVB Tesy 50 liter äldre modell (ny)
Värme allmänt -
få tag i tank till äldre motorsåg?SACHS Dolmar 115
Verktyg, Maskiner & Fordon