useless useless skrev:
Ja, varför är alla knappar dolda per default?
För att vi är mesar.:crysmile:
 
  • Haha
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
På tal om att dölja.
Jag tycker det är jättebra funktion att långa citat minskas ner, att man bara ser 2 rader.
Vidare är det minst lika värdefullt att det lätt går att "fälla ut" hela citatet samt att jag gillar pilen som länkar bakåt, till ursprungsinlägget som citeras.
(Dels för att se om det var något mer info där (inte allt citerat) eller för att backa tillbaka i en inläggshistorik, särskilt värdefullt i någon sub-diskussion i en tråd.)

MEN, ibland blir det lite snålt med de två synliga raderna. Det kan se ut som att det är allt som är citerat för en läsare, att något för inlägget jätteviktigt kommer på tredje raden, men kanske inte uppmärksammas så lätt.

När det händer mig brukar jag försöka trixa lite, kanske citera 2ggr, eller skriva allt det jag ville ska synas som ett "manuellt citat efter.
exempel:
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nej, det finns inget gömt bakom Tx-knappen. Den har vi bara behållt utifall vill måste rensa bort något obskyrt i ett gammalt inlägg. ;)

Men det går fortfarande att skriva bb-code för spoiler och code, även om de knappast används i vårt forum.
Per skrev:
"Nej, det finns inget gömt bakom Tx-knappen. Den har vi bara behållt utifall vill måste rensa bort något obskyrt i ett gammalt inlägg.

Men det går fortfarande att skriva bb-code för spoiler och code, även om de knappast används i vårt forum.
"


Så egentligen skulle jag önska mig möjligheten att manuellt justera hur många rader av citatet som ska vara synligt, default med 2 är bra.

Nu tror jag inte att detta är något som kommer implementeras, bara för att jag och kanske någon enstaka annan, ibland, känner behovet. :cool:
Men nu har jag i alla fall nämnt det. :whistle:
 
  • Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Mikael_L Mikael_L skrev:
På tal om att dölja.
Jag tycker det är jättebra funktion att långa citat minskas ner, att man bara ser 2 rader.
Vidare är det minst lika värdefullt att det lätt går att "fälla ut" hela citatet samt att jag gillar pilen som länkar bakåt, till ursprungsinlägget som citeras.
(Dels för att se om det var något mer info där (inte allt citerat) eller för att backa tillbaka i en inläggshistorik, särskilt värdefullt i någon sub-diskussion i en tråd.)

MEN, ibland blir det lite snålt med de två synliga raderna. Det kan se ut som att det är allt som är citerat för en läsare, att något för inlägget jätteviktigt kommer på tredje raden, men kanske inte uppmärksammas så lätt.

När det händer mig brukar jag försöka trixa lite, kanske citera 2ggr, eller skriva allt det jag ville ska synas som ett "manuellt citat efter.
exempel:

Per skrev:
"Nej, det finns inget gömt bakom Tx-knappen. Den har vi bara behållt utifall vill måste rensa bort något obskyrt i ett gammalt inlägg.

Men det går fortfarande att skriva bb-code för spoiler och code, även om de knappast används i vårt forum.
"


Så egentligen skulle jag önska mig möjligheten att manuellt justera hur många rader av citatet som ska vara synligt, default med 2 är bra.

Nu tror jag inte att detta är något som kommer implementeras, bara för att jag och kanske någon enstaka annan, ibland, känner behovet. :cool:
Men nu har jag i alla fall nämnt det. :whistle:
Bara en sån sak som att de två raderna avslutas med en text som "Läs resten" skulle ju minska risken att nya i forumet missar att det finns dolda rader.
 
  • Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
På tal om att dölja.
Jag tycker det är jättebra funktion att långa citat minskas ner, att man bara ser 2 rader.
Vidare är det minst lika värdefullt att det lätt går att "fälla ut" hela citatet samt att jag gillar pilen som länkar bakåt, till ursprungsinlägget som citeras.
(Dels för att se om det var något mer info där (inte allt citerat) eller för att backa tillbaka i en inläggshistorik, särskilt värdefullt i någon sub-diskussion i en tråd.)

MEN, ibland blir det lite snålt med de två synliga raderna. Det kan se ut som att det är allt som är citerat för en läsare, att något för inlägget jätteviktigt kommer på tredje raden, men kanske inte uppmärksammas så lätt.

När det händer mig brukar jag försöka trixa lite, kanske citera 2ggr, eller skriva allt det jag ville ska synas som ett "manuellt citat efter.
exempel:

Per skrev:
"Nej, det finns inget gömt bakom Tx-knappen. Den har vi bara behållt utifall vill måste rensa bort något obskyrt i ett gammalt inlägg.

Men det går fortfarande att skriva bb-code för spoiler och code, även om de knappast används i vårt forum.
"


Så egentligen skulle jag önska mig möjligheten att manuellt justera hur många rader av citatet som ska vara synligt, default med 2 är bra.

Nu tror jag inte att detta är något som kommer implementeras, bara för att jag och kanske någon enstaka annan, ibland, känner behovet. :cool:
Men nu har jag i alla fall nämnt det. :whistle:
Jag har också irriterat mig på att samtliga citat (förutom de riktigt korta) visas upp på två rader och att man inte snabbt med blotta ögat enkelt ser om citatet innehåller mer innehåll eller ej. Mitt öga iakttar inte direkt pilen ner (som avslöjar att det finns mer innehåll), sannolikt eftersom jag fokuserar blicken på texten en eller två rader längre ner.

Samtidigt har jag tyckt att det ser ”fult” ut att skriva ut ”läs mer” eller flytta ner pilen när jag testat flytta runt saker.

Så för ganska länge sedan skrev jag ned följande to do.

”Trimma bort tomma rader och onödiga mellanslag i citat-preview och lägg till ”...” efter 85 tecken så att man tydligare förstår att det finns mer och så att man slipper den tomma raden.”

Nu när jag hör att flera har irriterat sig på samma (eller liknande) detalj så ska jag försöka undersöka närmare hur komplicerat detta är att åtgärda.
 
  • Gilla
richardtenggren och 3 till
  • Laddar…
Mitt citat av Mikael_L skulle då typ se ut så här:
Mikael_L Mikael_L skrev:
På tal om att dölja. Jag tycker det är jättebra funktion att långa citat minskas ner, att man...
bara ser 2 rader.
Vidare är det minst lika värdefullt att det lätt går att "fälla ut" hela citatet samt att jag gillar pilen som länkar bakåt, till ursprungsinlägget som citeras.
(Dels för att se om det var något mer info där (inte allt citerat) eller för att backa tillbaka i en inläggshistorik, särskilt värdefullt i någon sub-diskussion i en tråd.)

MEN, ibland blir det lite snålt med de två synliga raderna. Det kan se ut som att det är allt som är citerat för en läsare, att något för inlägget jätteviktigt kommer på tredje raden, men kanske inte uppmärksammas så lätt.

När det händer mig brukar jag försöka trixa lite, kanske citera 2ggr, eller skriva allt det jag ville ska synas som ett "manuellt citat efter.
exempel:

Per skrev:
"Nej, det finns inget gömt bakom Tx-knappen. Den har vi bara behållt utifall vill måste rensa bort något obskyrt i ett gammalt inlägg.

Men det går fortfarande att skriva bb-code för spoiler och code, även om de knappast används i vårt forum.
"


Så egentligen skulle jag önska mig möjligheten att manuellt justera hur många rader av citatet som ska vara synligt, default med 2 är bra.

Nu tror jag inte att detta är något som kommer implementeras, bara för att jag och kanske någon enstaka annan, ibland, känner behovet. :cool:
Men nu har jag i alla fall nämnt det. :whistle:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Mikael_L
Skulle det kunna fungera att öka rutans höjd något lite, så det syns klippt text, typ att övre 1/3 av 3'e radens text skymtar lite, så man därför inser att det bara är att trycka på pilen (eller texten) för att se vad det är som döljer sig?
 
  • Gilla
Prodigys och 3 till
  • Laddar…
Ja, det är ett annat sätt att lösa problemet på. Vi kan testa öka höjden något och göra den nedre delen av citatrutan gradvis mer och mer suddig.

Jag har för mig att vi haft det så en gång för länge sedan men att vi då inte tyckte det var ”snyggt nog”. Men det kan vara värt att testa igen.
 
Åsa Lund
Hej Per!
Har ni testat att göra TS inlägg något lite mörkare blå så det blir lättare att se skillnad mot andra deltagare i tråden?
Jag tycker det är svårt att se skillnad. Använder uteslutande mobilen
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Ja, det har vi. Men även de små grejerna kan ibland ta år innan det blir utfört.

De är lite grand som listerna som aldrig spikas upp.

Jag lovar, det kommer. Kanske inte imorgon men snarare än du tror. ;)
 
  • Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har saknat citat-knappen vid många tillfällen under dagen
@BirgitS Nu är citat-knappen tillbaka i knappraden.

Du har väl inte missat att det också går att citera genom att markera en text och därefter klicka på den svarta citera-knappen?

Skärmdump av ett foruminlägg med diskussion om citat-funktionen och verktygsrad för textformatering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@BirgitS Nu är citat-knappen tillbaka i knappraden.
Du har väl inte missat att det också går att citera genom att markera en text och därefter klicka på den svarta citera-knappen?
Tack :)

Nej då, den använder jag ofta (och ibland får jag kritik för det), men citat-knappen behövs för citat från andra webbplatser.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Du har väl inte missat att det också går att citera genom att markera en tex
Den finessen hade jag inge aning om att den fanns, tack så mycket. Nu slipper jag trycka på svara-knappen och sedan plocka bort oönskad text från citeringen.
 
  • Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag menade alltså "svara med citat" knappen i inläggsrutan, vilket kanske inte riktigt framgick av mitt inlägg.....
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Nää.. vad är detta för hädelser :)

Jag är försynt och har inte direkt lagt mig i alla nymodigheter på sajten... men så tittar man bort tre sekunder och så försvinner alla roliga "estetiska" knappar :oops:

Visst, kanske bara är jag som använder dem.. men jag gillade dem å andra sidan jättemycket! :cool:

Det var skittrist att skriva min nya tråd.. först när jag inte hittade varken fetstil eller kursiv.. efter lite om och men så såg jag att de faktiskt fanns kvar - MEN - jag gillade färgerna (byta färg på text).. jag använde faktiskt dem ganska ofta och de hittar jag inte numer?

:cry:
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Mikael_L
Snigla Snigla skrev:
MEN - jag gillade färgerna (byta färg på text).. jag använde faktiskt dem ganska ofta och de hittar jag inte numer?
Ah, sant - ser jag nu.
Katastrof!!!

Gör om gör rätt. ... text-storlek, textfärg får inte försvinna ...
 
  • Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.