hsd hsd skrev:
Kan man se vilka som är ignorera och /eller sluta bevaka
Men de kan onte vara sluta bevaka mär jag får notiser :thinking:
Kolla på dessa länkar:
Ämnen du ignorerar byggahus.se/forum/account/ignored-threads
Användare du ignorerar byggahus.se/forum/account/ignored
Notisinställningar byggahus.se/forum/account/alert-preferences
Hantering av bevakningar byggahus.se/forum/watched/threads/all?edit=1
Ändra inställning för alla dina bevakningar byggahus.se/forum/watched/threads-update-confirm
 
hsd
Ooops, där hade det trillat in av någon anledning :thinking:
Nu borde det bli rätt :D
Tackar å bockar
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Ser att editorn i iphoneappen ändrats. Färre val, varav några saker jag själv sporadiskt använder.

Jag förhåller mig försiktigt skeptisk även om jag förstår att det är funktioner som används extremt lite som tagits bort.
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Vi har fått feedback att formuläret kändes gammalt, hade för många knappar, inte var så roligt, fungerade dåligt när man klistrade in text och länkar från andra sidor.

Så vi har städat upp lite grand, fixat några buggar, tagit bort de val som vi upplever inte används särskilt ofta, lyft fram emojisarna samt dolt knapparna bakom en A-knapp nere i vänstra hörnet.

Säg till om vi tagit bort för mycket.
 
Jag tror det är rimligt väl avvägt. Jag använder ibland textstorleksinställningen för att lägga till en obskyr eller ironisk fotnot och har någon enstaka gång bäddat in youtubeklipp eller lagt något inom spoilerkod.

Youtubeklippen känns kanske igen ändå och de andra sakerna är ju inte direkt viktiga, jag har nig bara använt dem för att de funnits. Andra kommer kanske sakna färgglad text, men inte jag.

Så hade ni ett behov av att rensa lite tror jag inte att det är något viktigt som är borta. Finns det något gömt under Tx-knappen? Jag märker ingen skillnad om jag trycker på den.
 
BirgitS
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi har fått feedback att formuläret kändes gammalt, hade för många knappar, inte var så roligt, fungerade dåligt när man klistrade in text och länkar från andra sidor.

Så vi har städat upp lite grand, fixat några buggar, tagit bort de val som vi upplever inte används särskilt ofta, lyft fram emojisarna samt dolt knapparna bakom en A-knapp nere i vänstra hörnet.

Säg till om vi tagit bort för mycket.
Jag har saknat citat-knappen vid många tillfällen under dagen, just för att den var bra när man skulle klistra in text från andra sidor, mycket tydligare för läsaren än att hålla på med "-ar.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Den håller jag iofs med om, men jag kan skriva <QUOTE>Text</QUOTE> själv också om det är så. (Där < = [ och > = ] om det inte var uppenbart.)
 
Nej, det finns inget gömt bakom Tx-knappen. Den har vi bara behållt utifall vill måste rensa bort något obskyrt i ett gammalt inlägg. ;)

Men det går fortfarande att skriva bb-code för spoiler och code, även om de knappast används i vårt forum.

Vinnaren i USA-valet får vi veta den 4 november 2020.

Kod:
IF I=5 THEN GOTO 100

Youtube-klipp klistrar man bara in urlen till.

 
BirgitS
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Den håller jag iofs med om, men jag kan skriva <QUOTE>Text</QUOTE> själv också om det är så. (Där < = [ och > = ] om det inte var uppenbart.)
Visst går det men det blir ju inte gjort. Vill inte forumet att citat ska markeras på ett tydligt sätt så kommer ju inte jag att lägga tid på att skriva bbcode för det. Med tanke på hur många "-citat jag har sett idag jämfört med andra dagar så är jag ju inte den enda som resonerar på det sättet.
 
Tack för feedback. Vi kommer lägga tillbaka citat-knappen. Någon annan knapp som känns nödvändig?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Länk-knappen saknar jag. Så smidigt att kunna markera en text och koppla en länk till markeringen.
Sen kan jag tycka att spoiler knappen kan ha sin plats med, även om jag förstår att den är lågt prioriterad. Men framförallt i quiztrådarna och humorhörnan är den funktionen bra.
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Ahh, nu läste jag lite mer noggrant och hittade Länk-knappen. Men när det är rensat så pass mycket, behöver knapparna verkligen gömmas bakom A knappen? Nu känns det som ett ganska vettigt utbud funktioner som de flesta har användning av.

Och om det ska fortsätta vara dolt tycker jag att det ska vara en tydligare knapp där det kan stå något i stil med "redigeringsmeny", "mer", "mer funktioner" eller nåt annat som är mer informativt än ett enkelt A.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Ja, varför är alla knappar dolda per default?
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
G
useless useless skrev:
Ja, varför är alla knappar dolda per default?
För "mesar" tycker att för mycket synligt är rörigt, som själva inte klarar av att filtrera i huvudet.
 
G
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Tack för feedback. Vi kommer lägga tillbaka citat-knappen. Någon annan knapp som känns nödvändig?
Ni döljer de mest viktiga 5 knapparna bakom A:et, men väljer att visa en miljon smileys...
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.