Självklart väljer man den form man gillar, vanlig TV eller Play/stream, etc, är en "smaksak" och har inget att göra med att den analoga TV-tekniken ersätts av digital överföring för vanliga TV-sändningar.
Använder själv olika former bl.a. vanlig TV och är nöjd. Man får akta sig för att bli för mycket framåtsträvare då kan man ramla och slå sig i pannan, så lite bakåtsträvande är då av godo för att balansera:cool:
 
Stickan56
A AndersS skrev:
Självklart väljer man den form man gillar, vanlig TV eller Play/stream, etc, är en "smaksak" och har inget att göra med att den analoga TV-tekniken ersätts av digital överföring för vanliga TV-sändningar.
Använder själv olika former bl.a. vanlig TV och är nöjd. Man får akta sig för att bli för mycket framåtsträvare då kan man ramla och slå sig i pannan, så lite bakåtsträvande är då av godo för att balansera:cool:
Det är bra att bejaka framtiden och inte leva i det förflutna.
Det var inte bättre förr.:D

Stickan
 
Men vanlig TV är ännu inte historia/förflutna, trots att vissa tror det:cool:
Däremot analog sändningsteknik är snart historia i våra hem(y)
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Redan 2018 blev linjärtv omkörd av streaming så vi får se. :)
 
Jag gillar linjär-TV av tre orsaker:

1. Det är avkopplande. Att titta på play och liknande kräver ett helt annat engagemang. 20 minuter Gold Rush Australia kan man titta på utan att behöva bry sig det minsta.

2. Genom att zappa hittar jag många program jag aldrig skulle sett på en playtjänst.

3. Tid... När jag var singel tittade jag på massor av serier, men med familj finns sällan tiden att hinna se ett helt avsnitt av en serie. Dessutom ser man avsnitten så sällan att man glömmer bort vad som hänt tidigare.
 
Z ZipLock skrev:
Jag gillar linjär-TV av tre orsaker:

1. Det är avkopplande. Att titta på play och liknande kräver ett helt annat engagemang. 20 minuter Gold Rush Australia kan man titta på utan att behöva bry sig det minsta.

2. Genom att zappa hittar jag många program jag aldrig skulle sett på en playtjänst.

3. Tid... När jag var singel tittade jag på massor av serier, men med familj finns sällan tiden att hinna se ett helt avsnitt av en serie. Dessutom ser man avsnitten så sällan att man glömmer bort vad som hänt tidigare.
Där är fördelen med streamingtjänster, spola förbi tråkiga sekvenser och se när du vill och kanske när du får för chefen.
 
Det uppväxande släktet har ringa eller inget intresse av att titta på linjär tv, imho.
 
Vad är nästa steg för Netflix? En tv-tablå?
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
[länk]
Nice, då är det bara att hoppas att man kan välja ett "slappa-i-soffan" filter så man kan få sin dos av "Ice road truckers", "Pawn stars" och "My 600-lb life". :p
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
Nice, då är det bara att hoppas att man kan välja ett "slappa-i-soffan" filter så man kan få sin dos av "Ice road truckers", "Pawn stars" och "My 600-lb life". :p
Bara en tidsfråga :D
 
Z ZipLock skrev:
Nice, då är det bara att hoppas att man kan välja ett "slappa-i-soffan" filter så man kan få sin dos av "Ice road truckers", "Pawn stars" och "My 600-lb life". :p
Typ det vi ser, måste man välja blir det ju nåt Hitler-program för min del och 600lb liknande för en annan i huset och då kommer vi aldrig att träffas. Bättre då med linjärtv då vi faktiskt sitter i samma rum och är båda lite missnöjda över kanalvalet.
 
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Det uppväxande släktet har ringa eller inget intresse av att titta på linjär tv, imho.
Precis, det är därför jag hävdar att vi i tidigare generationer måste "avvecklas", så ser man till hela befolkningen är det definitivt inte historia ännu. :cool:
 
A AndersS skrev:
Precis, det är därför jag hävdar att vi i tidigare generationer måste "avvecklas", så ser man till hela befolkningen är det definitivt inte historia ännu. :cool:
Avvecklas - utvecklas. Skillnaden är endast två bokstäver.
 
Jag var otydlig, vi i äldre generationer behöver "avvecklas" xx år in i framtiden innan vanlig TV försvinner och blir historia.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.