Elektrikern fick jobba med nya uttag och ny belysning i köket. Jag vågar inte ens gissa vad det kommer att kosta, men nu har jag 10 nya ställen att koppla in köksutrustning på, och LED-belysning (SG Chef) under överskåpen istället för lysrör!
Men han var väldigt glad åt att jag förberett med genomföringar i bjälklaget, urspårning i vägg, och att alla underskåp i köket var borta. "Rena smörjobbet" enligt honom. Men det är förstås lite egenintresse också; ju färre timmar han behöver vara här, desto billigare för mig.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Sista helgen innan semestern tog slut hann jag med att lägga taket på lekstugan och fick lite feeling och började riva ned ett av valven i hallen. Nybyggd lekstuga med tak och verktyg på gräsmattan framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy genom brunmålat valv i hallen mot ett ljusare vardagsrum med trägolv och inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i hall med delvis rivet valv, verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Kom fram två värmerör ur väggen som ska rivas, suck.
Väggen som ska rivas med synliga värmerör, trähölje och en vy av angränsande rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två värmerör framträder ur en öppen trävägg i ett pågående renoveringsprojekt i ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
S
OestlundJ OestlundJ skrev:
Kom fram två värmerör ur väggen som ska rivas, suck.
[bild] [bild]
Vad har du får vitt elverktyg där på golvet till rivningen?

Själv har jag fixat klart listningen på nua dörren efter att ha murat tillbaka de lösa tegelstenarna.

Nyinstallerad träddörr med lister, murad tegelvägg och ett vitt elverktyg på betonggolvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Blygsam insats men har fått en spelhylla, trodde jag...
 
  • Vit vägghylla med böcker och spel framför tapet med lövmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Vad har du får vitt elverktyg där på golvet till rivningen?

Själv har jag fixat klart listningen på nua dörren efter att ha murat tillbaka de lösa tegelstenarna.

[bild]
Utan den hade det inte funkat. :rofl: Är strömlös i köket förutom kyl,micro och spis så den får stå där sålänge.
 
Beställt köksfläkt, spirorör, monteringssats och ett brandspjäll.
 
Sommarens projekt utomhus börjar komma ihop. Dränerat huset, byggt altan framför nya utbyggnaden murat en mur framför altanen och byggt ny bro (pallar som provisorisk bro i nära två år...)

Nu blir det en yta till höger om utbyggnaden med marksten i marknivå.

Nybyggd altan och mur framför ett vitt hus med dubbla dörrar och en utbyggnad, grus och påbörjad marksten till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En nyligen konstruerad trähörntrappa intill en stenmur, en del av ett utomhusbyggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Ursviken och 17 till
  • Laddar…
Jckssn Jckssn skrev:
Sommarens projekt utomhus börjar komma ihop. Dränerat huset, byggt altan framför nya utbyggnaden murat en mur framför altanen och byggt ny bro (pallbockar som bro i nära två år )

Nu blir det en yta till höger om utbyggnaden med marksten i marknivå.

[bild]
[bild]
Snyggt (y)
 
Justerat dörren i muren lite grand. Den tog i "karmen" vid stängning. Så går det när man försöker minimera springorna mellan dörr och karm.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jckssn Jckssn skrev:
Sommarens projekt utomhus börjar komma ihop. Dränerat huset, byggt altan framför nya utbyggnaden murat en mur framför altanen och byggt ny bro (pallar som provisorisk bro i nära två år...)

Nu blir det en yta till höger om utbyggnaden med marksten i marknivå.

[bild]
[bild]
Riktigt snygg och imponerande anpassning av stenen mot trappen(y)
 
  • Gilla
Jckssn
  • Laddar…
richardtenggren
OestlundJ OestlundJ skrev:
Kom fram två värmerör ur väggen som ska rivas, suck.
[bild] [bild]
Jag löste det med tigersåg ;)

Men då har jag demonterat för att ersätta med golvvärme :)
 
Jckssn Jckssn skrev:
Sommarens projekt utomhus börjar komma ihop. Dränerat huset, byggt altan framför nya utbyggnaden murat en mur framför altanen och byggt ny bro (pallar som provisorisk bro i nära två år...)

Nu blir det en yta till höger om utbyggnaden med marksten i marknivå.

[bild]
[bild]
Verkligen snyggt jobbat med trappen (y)
 
  • Gilla
Jckssn
  • Laddar…
Korttidspermitterad mitt i veckan, hann passera nock sen kom solen runt och satte käppar i hjulet.. :rolleyes:
Rött hus med uppfälld byggställning och halvfärdigt arbete på taknocken under solig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad ska man roa sig med nu då? :thinking:
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Jag och jag... Jag hade en mäklare här för värdering efter 1,5 år av renoveringar.

"lågt" räknat (dvs det banken kommer räkna på) så har värdet ökat med det jag har lagt ner på i renoveringar.
Högt räknat, dvs vad mäklaren skulle räkna det gav på en förväljning med budgivning så är det en väldigt god pensionsförsäkring

Jag värderar om för att komma under 60% i belåning och få ner räntorna ytterligare (1,19% nu). Jag ska ju bo här tills jag inte orkar med hus längre är ju planen annars. Renoverar för att trivas och ta hand om huset. Inte för att bli rik. Men det är ju skönt om pengarna man lägger ner på att fixa inte bara försvinner iväg :D
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.