M Manfreds skrev:
Älskar badrummet på bottenvåningen! Betong, trä och koppar, allt man kan önska sig. Fint tegel så himla synd att putsa utsidan. Syns dock på fastighetskartan att det går en samfällighet rätt över tomten, lite olyckligt.
Han putsade inte teglet på utsidan utan ville behålla det på insidan och blockade upp en ny yttervägg utanpå som sen putsades.
Tunna väggar utan isolering så får man välja sida när man renoverar vilken man tittar mest på, in eller utsidan.

• Gilla
FrkGrön
  • Laddar…
Ang plats för hobby: det var väl ett Husdrömmar-hus där de byggde om en gammal skola. Och där i princip hela bottenvåningen skulle bli ateljé.

Det här huset blev ju väldigt snyggt efter - vad jag kommer ihåg - en väldigt lång ”resa”. Högpoängare i serien.

Jag som betat av alla SVT Husdrömmar i vintras (i tron att jag skulle bygga hus, men det kom Corona) - kommer ihåg detta hus o husbyggare. Så noggrann, och öga för detaljer och en sammanhållen stil. Kul att ni valde detta hus till Fredagshuset.

A Argastesnickaren skrev:
Han putsade inte teglet på utsidan utan ville behålla det på insidan och blockade upp en ny yttervägg utanpå som sen putsades.
Tunna väggar utan isolering så får man välja sida när man renoverar vilken man tittar mest på, in eller utsidan.
Ja, misstänkte att det var så och det förstår man ju. Vackert tegel och kul att han ändå valt att bevara det i den mån det är rimligt.

Fario Fario skrev:
Jag gillade verkligen badrummet, ovanlig i sin stil (tycker jag) och snyggt.
Annars lite väl mycket öppna ytor och sten.

En sak undrar jag över, man lägger ofta fokus på vinkylare och garderober man kan gå runt i men varför ser man aldrig ett hus med ordentliga lokaler för att snickra och fixa eller binda flugor eller nått annat trevligt och efterlängtat?
Det finns ett varmförråd där man kan sitta och binda flugor och det går även utmärkt att använda ett eller två av de tre sovrummen till det

Redigerat:
Excel Excel skrev:
Håller med, i gamla hus finns som oftast hobbyrum eller liknande. Själv skulle jag aldrig klara mig utan ett sådant rum. Var förvaras alla verktyg?
Det finns även en platsbyggd förvaringslösning.

Patrik440 Patrik440 skrev:
Sedan skulle jag komplettera med att installera sittpinnar lite här å var för en del av mina husdjur.

/P
Du får lära barnen att sitta på stolar istället, låter enklare. =)

• Gilla
Erik Salhammar
  • Laddar…
Det huset kör man förbi ofta, ser jäkligt coolt ut. Man förstod ju tidigt i programmet att han skulle sälja det, även om han inte sa det rakt ut

• Gilla
Erik Salhammar
  • Laddar…
G Grindstolpe skrev:
Finns det inget garage?
:)

”Biblioteket” ser ju hyfsat stort ut att ha som arbetsrum.

Men Två sovrum på ett 220kvm stort hus...?

Och varför bygger man ett ”drömhus” om man inte ämnar bo i det?

”Lars Wide är klar med sin husdröm.
Lars har gjort ombyggnaden med kärlek och omsorg, allt skulle bli perfekt.
Anledningen till att vi får se slutresultatet av Lars Wides husdröm är att det just nu ligger till salu.”

Du får nog se på det hela från en annan synvinkel; vem målar en tavla som en annan ska se, vem skriver en dikt som en främling ska läsa, vem berättar en historia som nån annan ska få höra, vem gör en låt för en publik...?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.