boschkenta
Grönt är skönt och blått är flott! Men blått och gult resonerar jag vara en patriotisk färgkombination. ;)
 
boschkenta boschkenta skrev:
Grönt är skönt och blått är flott! Men blått och gult resonerar jag vara en patriotisk färgkombination. ;)
Blått och gult blir ju grönt, när man blandar maskiner! :p
 
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
R roli skrev:
Ja, skall man hitta rätt maskin och gå på färger så får man inte vara färgblind. För då blir det svårt att se färgskillnaderna mellan mina maskiners färger: blått, rött, gult, grått, grön/svart, orange, grönblåmetallic och mörk blått. Finns säkert någon mer färg som jag inte kommer på.....
Jag glömde ju grönt...
 
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
Efter att ha klarat mig hyggligt med en kap/ger från Best Tools, inköpt på K-rauta för 995 kr för 15 år sen så fick jag i fredags hem min Metabo KGS254 med sågbord. En viss skillnad kan man säga. Jäklar vad jag sågat i helgen.
 
  • Gilla
  • Älska
Peter_Bromma och 10 till
  • Laddar…
Fick en fråga via PM från en annan byggahusare om jag möjligen visste var man kunde få tag i en tappsläde till min vertikalfräs då han har en likadan. Så där händelsevis så råkade jag ha en på hyllan.
Tappsläde monterad på vertikalfräs i ett träbearbetningsverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kommer aldrig använda den, då jag fördrar jiggar, så jag frågade om han var intresserad av den.
Nämnde i förbifarten att det jag verkligen skulle vilja ha till fräsen var ett matarverk. Skrev också att jag inte sökte aktivt. Att om den osannolika händelsen inträffade att jag ramlade över ett i framtiden så skulle jag slå till.

Mirakler händer. Lika sådär händelsevis hade han ett liggande som han inte hade användning för.

Googlade upp nypris och erbjöd hälften samt tappsläden på köpet.

Nu till omvänt chackrande :surprised:
Av tacksamhet för tappsläden sänkte han mitt bud.
Vertikalfräs med tappsläde och olika reglage på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter avslutad affär gav jag honom en verktygslåda som jag inte längre använder.
Trälåda på en arbetsbänk bredvid en handöverfräs, i ett snickeri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ibland är livet nästan rättvist.
Mvh Findus
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
ådal och 48 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Fick en fråga via PM från en annan byggahusare om jag möjligen visste var man kunde få tag i en tappsläde till min vertikalfräs då han har en likadan. Så där händelsevis så råkade jag ha en på hyllan.
[bild]
Kommer aldrig använda den, då jag fördrar jiggar, så jag frågade om han var intresserad av den.
Nämnde i förbifarten att det jag verkligen skulle vilja ha till fräsen var ett matarverk. Skrev också att jag inte sökte aktivt. Att om den osannolika händelsen inträffade att jag ramlade över ett i framtiden så skulle jag slå till.

Mirakler händer. Lika sådär händelsevis hade han ett liggande som han inte hade användning för.

Googlade upp nypris och erbjöd hälften samt tappsläden på köpet.

Nu till omvänt chackrande :surprised:
Av tacksamhet för tappsläden sänkte han mitt bud.
[bild]
Efter avslutad affär gav jag honom en verktygslåda som jag inte längre använder.
[bild]
Ibland är livet nästan rättvist.
Mvh Findus
”Herrens vägar, eller vem som nu bestämmer, äro outgrundliga”! (y)
 
stigen stigen skrev:
”Herrens vägar, eller vem som nu bestämmer, äro outgrundliga”! (y)
” Herrens, samt den som bestämmers, vägar ... ” ska det väl vara?
 
Såg att @Frustrator också letar efter ett matarverk nu när han har en vertikalfräs;)
Kitty såg det ut som. Lite lätt kanske men enkelt att fixa till.
Mvh Findus
 
findus42 findus42 skrev:
Såg att @Frustrator också letar efter ett matarverk nu när han har en vertikalfräs;)
Kitty såg det ut som. Lite lätt kanske men enkelt att fixa till.
Mvh Findus
Japp! Så om någon har ett litet matarverk till salu så är jag intresserad. Skulle också vara tacksam om @Ola C kunde cadda in en fräs i min verkstadsritning.

Eftersom alla vet att jag lever efter devisen "Varför avsluta ett projekt när man istället kan starta upp ett nytt?" Så införskaffade jag idag lite material som ska bli verktyg på sikt :)

Två långa metallstänger på ett trägolv, tänkta att bli verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Japp! Så om någon har ett litet matarverk till salu så är jag intresserad. Skulle också vara tacksam om @Ola C kunde cadda in en fräs i min verkstadsritning.

Eftersom alla vet att jag lever efter devisen "Varför avsluta ett projekt när man istället kan starta upp ett nytt?" Så införskaffade jag idag lite material som ska bli verktyg på sikt :)

[bild]
Tydligen ”stångång” på gång! :thinking:
 
nanowire nanowire skrev:
” Herrens, samt den som bestämmers, vägar ... ” ska det väl vara?
Öppen fråga! Olika i olika familjer! Eller?:thinking:
 
Vals för rundjärn och plattjärn på en arbetsbänk med verktyg och borr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Böjt rundjärn formad till en ring på ett betonggolv, resultat av användning av en vals.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Beställde en vals för rundjärn och plattjärn. Tror den gick på under 900kr från vidaxl. Funkar bra hittills.
 
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Ett öppet verktygsset med ordentligt arrangerade nycklar och hylsnycklar i en orange väska med Bahco-logotypen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny komplett uppsättning Bahco-nycklar och hylsor i organiserat fodral.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ersatt mina katastrofala gamla fasta billighetsnycklar med lite ordentliga grejer...
 
  • Gilla
Huzzbutt och 7 till
  • Laddar…
Garderobssnickarn
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild]

Beställde en vals för rundjärn och plattjärn. Tror den gick på under 900kr från vidaxl. Funkar bra hittills.
kul!
 
C crillux skrev:
[bild] [bild] Ersatt mina katastrofala gamla fasta billighetsnycklar med lite ordentliga grejer...
Många lär inte hålla med och anse att ett plastkit från Aliexpress vore lika bra. Men själv säger jag bra val :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.