Köpte ett pumpmunstycke på jula till cykeldäck. Sånt man monterar direkt på slangen utan några handtag eller andra krusiduller. Tyvärr började den ganska snabbt stå och pysa och det är ganska irriterande att kompressorn startar hela tiden.
”Koppla bort den då” tänker ni säkert. Tja, det kunde jag gjort om det inte varit för att jag erbjuder turister och besökare till min gårdsbutik att pumpa cykeldäcken vid behov och den är tillgänglig dygnet runt.
Är det någon som vet var man kan hitta motsvarande julas munstycke men med högre kvalite?
Har googlat mig blå men hittar inget!
”Koppla bort den då” tänker ni säkert. Tja, det kunde jag gjort om det inte varit för att jag erbjuder turister och besökare till min gårdsbutik att pumpa cykeldäcken vid behov och den är tillgänglig dygnet runt.
Är det någon som vet var man kan hitta motsvarande julas munstycke men med högre kvalite?
Har googlat mig blå men hittar inget!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 601 inlägg
Sök på ”pumpnippel cykel” så hittar du femtielva alternativ. Den med klotrunt hus är ju den man brukar hitta oftast på pumpställen. Cykelkraft har en som även verkar funka med snabbventiler.
En kulventil innan slangen kan vara ett vettigt alternativ?
Klarar den både Dunlop och Schrader? Infon på Jula är minst sagt bristfälligt. Dunlop blir ju inte vanligare med tiden direkt.
Klarar den både Dunlop och Schrader? Infon på Jula är minst sagt bristfälligt. Dunlop blir ju inte vanligare med tiden direkt.
Vill helst inte ha ett handtag då det blir lite klumpigt. Tänker att det brukar finnas på macken liknande den jag har.R reez skrev:
Detta hade jag självklart inte sökt på. Nu hittade jag lite fler alternativ att undersöka! TackJohan Gunverth skrev:
Vad skulle syftet vara med kulventilen? Att kunden själva ska sätta på och stänga av?D Daniel 109 skrev:
Vet inte vad julas klarar för ventiler, verkar vara det som är standard på en helt vanlig cykel....
Allra helst hade jag haft nån typ av kombimunstycke som passade flera typer av ventiler. De finns ju på såna luftstolpar kommunerna sätter upp här och var.
Den ”vanliga cykelventilen” är Dunlop. Den finns knappt på nya cyklar och slangar.
Problemet är att pumpen står obevakad ute vid vägen. Jag kan inte förutsätta att turister ska koppla i och ur den hela tiden. Troligtvis får den också fötter om den inte sitter fast. Jag har satt en slangklämma över snabbkopplingen så man inte kan dela den utan att ha verktyg med sig.optimum skrev:
Det är definitivt munstycket som läcker. Har testat att koppla loss och då är det tätt . Skulle klart kunnat reklamera men nu har jag varit på den med polygrip för att se om den gick att öppna och rengöra, det gick inte...optimum skrev:
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
I detta fallet är det munstycket som läcker utan någon som helst tvekan.Handyman 1 skrev:
Att det läcker svagt i kopplingarna kan jag leva med men inte att det pyser riktigt ordentligt i munstycket. Kompressorn startade ungefär var femte minut.
Vi kan lämna kopplingars ev läckage därhän och fokusera på att hitta ett bra munstycke som håller att ligga utomhus och som passar till flera olika cykelventiler.
Redigerat: