hobbs hobbs skrev:
Ja, det gör den ju i normalfallet. Bom stopp. Men ibland inte. Någon hade en teori om att det kunde bli så när batteriet börjat bli helt urladdat. Kör i stort sett uteslutande på 2 Ah, så det är ju ganska ofta "nästan slut", men har inte lyckats komma fram till om teorin stämmer.
Jag tror din teori stämmer. För min favoritdragare beter sig exakt likadant när jag kör den med något av mina 2 Ah batterier och de börjar ta slut. Men så fort jag byter till ett annat batteri eller sätter tillbaka ett fulladdat 2 Ah batteri så tvärnitar maskinen som den ska igen. Eftersom mina 2 Ah batterier inte har indikator är det rätt bra att den gör så, för så vet jag att batteriet behöver laddas (innan det tvärdör).
 
T
Vågar man köpa Makita på Amazon.de eller säljs det kopior där?
 
T Ejmelie skrev:
Vågar man köpa Makita på Amazon.de eller säljs det kopior där?
det vågar du absolut. Skulle uppskatta att hälften av alla makitas på forumet är därifrån :crysmile:
 
  • Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
T
Hur funkar det med garantier när man köpt från Tyskland. Måste maskinen skickas tillbaka till den tyska säljaren på Amazon om något händer?
 
T Ejmelie skrev:
Hur funkar det med garantier när man köpt från Tyskland. Måste maskinen skickas tillbaka till den tyska säljaren på Amazon om något händer?
om du registrar dom innan 4veckor från köpt datum är det inga bekymmer sålänge dom är köpta inom EU.. så det bara att lämna in hos närmsta makitaförsäljare
 
  • Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
T
Åh fasen. Ja men dåså :)
 
Beroende på hur stort kit du tänkt köpa kan man förhandla med lokala handlare om en bra rabatt.

lite olika vilka priser dom kan ge, ok, inte exakt lika bra pris som tyskland etc men om du vill kunna enkelt komma in med en maskin som har pajat och reklamera; då skulle jag handla lokalt.

man kan liksom inte få allt.

mina 5 cents.
 
  • Gilla
jonko
  • Laddar…
T
P pianist skrev:
Beroende på hur stort kit du tänkt köpa kan man förhandla med lokala handlare om en bra rabatt.

lite olika vilka priser dom kan ge, ok, inte exakt lika bra pris som tyskland etc men om du vill kunna enkelt komma in med en maskin som har pajat och reklamera; då skulle jag handla lokalt.

man kan liksom inte få allt.

mina 5 cents.
Ok så du menar alltså att om man köper den i Tyskland så kan man inte lämna in den till närmsta makitaförsäljare i Sverige som nämndes tidigare här i tråden om den går sönder?
 
Osäker. Har ingen erfarenhet av det. Skulle tro att om du registrerar den så är makita återförsäljarna skyldiga att hjälpa dig. Skulle också tippa att har du köpt maskinen hos den lokale handlaren blir det troligtvis enklare goodwill att du får ut en ny maskin eller dom reparerar den.

tror det beror lite på relationen.

jag har köpt nästan allt mitt på blocket eller tyskland. En del när dom har bra kampanjer på verktygshuset
 
T Ejmelie skrev:
Ok så du menar alltså att om man köper den i Tyskland så kan man inte lämna in den till närmsta makitaförsäljare i Sverige som nämndes tidigare här i tråden om den går sönder?
Jo det kan du. Garantin är internationell.
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
T
Har tittat lite på 2,0 Ah batterier för att använda när man vill ha en lättare maskin och t.ex. ska jobba ovanför huvudet. Det finns några få kvar, men de verkar vara ovanligt. Är de batterierna påväg att fasas ut till 18v maskinerna?
 
Redigerat:
Nej, det är ett ganska nytt batteri, kanske är polulärt eller att dom tagit in få exemplar. BL1820B är det man vill ha med batteriindikator.

Jula har den i lager t.ex. men dom är lite dyra där
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Jag tror din teori stämmer. För min favoritdragare beter sig exakt likadant när jag kör den med något av mina 2 Ah batterier och de börjar ta slut. Men så fort jag byter till ett annat batteri eller sätter tillbaka ett fulladdat 2 Ah batteri så tvärnitar maskinen som den ska igen. Eftersom mina 2 Ah batterier inte har indikator är det rätt bra att den gör så, för så vet jag att batteriet behöver laddas (innan det tvärdör).
Ok! Då är jag inte ensam i alla fall.. Är det också en brushless? Skall försöka vara lite mer metodisk och byta batteri nästa gång det händer.
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
T
Nu ligger Hitachiverktygsparken ute på Tradera. Det första inköpet i nya Makitafamiljen blev en Tigersåg, DJR187RTE. Det blev dock en begagnad. Resten kommer bli nytt .
Begagnad Makita tigersåg DJR187RTE med batterier i blå väska, på ett träbord utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fredandel och 9 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Nu ligger Hitachiverktygsparken ute på Tradera. Det första inköpet i nya Makitafamiljen blev en Tigersåg, DJR187RTE. Det blev dock en begagnad. Resten kommer bli nytt .
[bild]
har 36V version. Inte tittat på sladdhitachinsågen sen skaffade :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.