T
D Dunbar skrev:
Är i samma situation, och har ffa tittat på DTD155 + DDF483;
[länk]

Ingen större skillnad vad jag kan se.
Vet inte vad som skiljer DDF484 och DDF483 samt DTD 153 samt DTD155. Är dom likvärdiga?
Däremot ingick bara 2.0Ah batterier i länken du skickade.
 
T Ejmelie skrev:
Däremot ingick bara 2.0Ah batterier i länken du skickade.
Behöver man mer?
 
DDF483 är mindre, klenare och billigare än DDF484

Sen är 2Ah batterierna små och lätta i formatet så dom är att föredra framför 3Ah om man vill ha en smidigare maskin
 
T
D Dunbar skrev:
Behöver man mer?
Vid ett altanbygge är jag mer intresserad av 5,0 Ah batterier.
 
Några 2Ah och några 6Ah ;)
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
T
Vart brukar ni köpa era batterier?
 
T
Sneak om du är ute efter en uppgradering mot Hikikin iallafall

DDF484 är en bra allroundskruvdragare
DDF083 är en ruggigt kompakt 18v med bitsfäste
DDF181 är den tyngre och starkare

DTS141 är Makitas bästa slagskruvdragare, den har oljedriven puls så den är tystare, annars är DTD171 bra

Bättre kit med DDF484 och DTD153. De bättre slagskruvdragarna finns inte i kombokitt så dom får man köpa separat
https://www.toolab.se/produkt/combo...UalrVQMXcpOKl907aHIgoYYjuFVG5pHxoCgSQQAvD_BwE
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Sneak om du är ute efter en uppgradering mot Hikikin iallafall

DDF484 är en bra allroundskruvdragare
DDF083 är en ruggigt kompakt 18v med bitsfäste
DDF181 är den tyngre och starkare

DTS141 är Makitas bästa slagskruvdragare, den har oljedriven puls så den är tystare, annars är DTD171 bra

Bättre kit med DDF484 och DTD153. De bättre slagskruvdragarna finns inte i kombokitt så dom får man köpa separat
[länk]


DTS141 har bara 35-40 Nm så den har mindre "umpf" än vanlig skruvdragare den där tystare såklart men om skruvar mycket blir oljan vattning och låter lika mycket som en vanlig knackare och med stryka =)

men 484&153 kitet duger som startpaket :D
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Vet inte vad som skiljer DDF484 och DDF483 samt DTD 153 samt DTD155. Är dom likvärdiga?
Däremot ingick bara 2.0Ah batterier i länken du skickade.
DTD153 har variabel tryckknapp och är lite starkare på 170nm medan DTD155 har 140nm, skruvautomatik, hög- och låghastighetsläge
 
T
Kanske ska satsa på DTD153 och DDF484 kitet då. Förmodligen kommer jag använda slagskruvdragaren mer, så funderar på om jag ska satsa på DDF171 istället för DDF153. Men den finns som sagt inte i ett kit.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
P
T Ejmelie skrev:
Kanske ska satsa på DTD153 och DDF484 kitet då. Förmodligen kommer jag använda slagskruvdragaren mer, så funderar på om jag ska satsa på DDF171 istället för DDF153. Men den finns som sagt inte i ett kit.
Om inte utlandsköp avskräcker dig så finns 171 för 134euro Tyskland så det kanske är ett alternativ, dock vet ja inte om just det företaget skickar till sverige men nån hundring till så finns det kanske företag för de.. Även 484 finns för bra pris men då blir de inte nåt kit.
Conrad.se hade 484 för 1490 vet jag. men finns för betydligt snällare priser.


Kolla in idealo.de så hittar du mycket matnyttigt,finns kanske kit där med till bättre priser än här :)
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Kanske ska satsa på DTD153 och DDF484 kitet då. Förmodligen kommer jag använda slagskruvdragaren mer, så funderar på om jag ska satsa på DDF171 istället för DDF153. Men den finns som sagt inte i ett kit.
ö
sök på amazon&ebay.. köpt handcirkel på usa för 225€ leverans till dörren. Och min vanliga tur så efter 9månader så började sågen säljas i europa >_< men med prislappen 399€ så klart ^_^
 
T Ejmelie skrev:
Kanske ska satsa på DTD153 och DDF484 kitet då. Förmodligen kommer jag använda slagskruvdragaren mer, så funderar på om jag ska satsa på DDF171 istället för DDF153. Men den finns som sagt inte i ett kit.
Toolabs kampanj gör att de är billigare än Bauhaus som tar 4490 för samma kit, så spara 12% till genom att utnyttja deras prisgaranti och köpa där,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.