Hej. Har en Comet som började gå väldigt trögt för några veckor sen. Tänkte det bara var nåt som "fastnat" i skålen men igår gick den så trögt att packningen till bladet löste ut (det som ska gå sönder om man kör in i sten osv).
Någon som har några förslag på vad det kan vara?
Kan axeln behövas "smörjas" ? Menar motorn går ju bra utan belastning?
Är helt borta här och tar tacksamt emot lite tips om någon har något att komma med =)
Tack på förhand.
Någon som har några förslag på vad det kan vara?
Kan axeln behövas "smörjas" ? Menar motorn går ju bra utan belastning?
Är helt borta här och tar tacksamt emot lite tips om någon har något att komma med =)
Tack på förhand.
Halloj!
Nej den går tungt även när man inte klipper. Bara av att jag kör igång så kniven börjar rotera utan att vara i kontakt med något så går det ultra trögt.
Därför jag är så förvirrad .... Axeln ser inte ut att vara sned heller.
Nej den går tungt även när man inte klipper. Bara av att jag kör igång så kniven börjar rotera utan att vara i kontakt med något så går det ultra trögt.
Därför jag är så förvirrad .... Axeln ser inte ut att vara sned heller.
Så skulle det ju kunna vara. Det har jag inte tänkt på.
Får prova att koppla ur det och se hur den beter sig då....
Tack för tips.
Får prova att koppla ur det och se hur den beter sig då....
Tack för tips.
Har varit ute och meckat nu.... Den har skurit ihop. Jag som var för yr i bollen igår och trodde den gick trög....
Går lätt och fint nu när jag bytt bricka men sen tar det tvärnit i snöret och inget komp i motorn.
Den får gå till skroten =)
Tack iaf för alla tips!
Går lätt och fint nu när jag bytt bricka men sen tar det tvärnit i snöret och inget komp i motorn.
Den får gå till skroten =)
Tack iaf för alla tips!
Manhunter: Får man fråga vad du fick för den ? Klart det finns delar att ta men en ny motor verkar ligga på sådär 4000-5000 kr.. =)
MultiMan: Själv har jag bytt minst 4'a gånger om året i 17 år och den skar ändå. Vet inte men jag har inte varit så snäll mot min klippare så 17 år hårt jobb kan man kanske inte direkt klaga på...
MultiMan: Själv har jag bytt minst 4'a gånger om året i 17 år och den skar ändå. Vet inte men jag har inte varit så snäll mot min klippare så 17 år hårt jobb kan man kanske inte direkt klaga på...
Jag fick 700kroner för den.Hur den skar vet jag inte.Hade byt olja på den,den var 25årT Thomas utan H skrev:Manhunter: Får man fråga vad du fick för den ? Klart det finns delar att ta men en ny motor verkar ligga på sådär 4000-5000 kr.. =)
Byter olja vart år.Min första motor av allaMultiMan skrev:
som skar. Det väl säga av motor till land och sjöss.Som jag ägt.