1 785 läst · 11 svar
2k läst
11 svar
Bästa värde för pengarna
Jag är tveksam till att renovera för en försäljning. Se till att det är helt och rent, ja, och kanske även måla om/bättra till väggar. Men att byta ut ett kök - särskilt för den summa du nämner som inte är hög, om du inte gör närmast allt själv - det skulle jag nog bara göra om allt annat i huset redan var nyligen renoverat.
Jag skulle säga att det beror på vilka dina tilltänkta spekulanter. Är de barnfamiljer kanske de inte har ork att renovera, då är kök kanske rimligt. Men det är alltid riskabelt att göra renoveringar åt "någon annan"M Mekaniker skrev:
Faran med köksbytet är att du bör installera ett, de flesta tros tycka är "sådär". Lite som "en stor stark". Accepteras av de flesta, men ingen säger "Vaooouv, vad gott!" Så att lägga 90000 på en "jaha-upplevelse", tror jag inte på. Inte heller frikyla. Däremot att måla om slitna dörrkarmar etc. betalar sig flera gånger om.
Staffan
Staffan
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 699 inlägg
Stor risk att dom som köper inte bryr sig om din investering så jag tror det bästa är att bara göra en snabb touchup så du fixar allt som är uppenbart fult/trasigt och extremt slitet
Tycker jag också.Johannes Carlsson skrev:
Jag letar nu efter hus själv och när det gäller kök, finns det två varianter jag gillar. De rustika ekkök jag tycker är snygga, samt gamla slitna, där man med gott samvete kan slita ut alltihop och sätta in ett man tycker om. På så vis betalar man bara köket en gång. Ett nytt tråkigt standardkök kan få mig att avstå köp.
En snabb uppiffning ger mer klirr i kassan.
Staffan
Liknande trådar
-
Er bästa lösning för att undvika att möbler sjunker ner i gruset?
Grund & Markarbeten -
Varför vill mäklaren sänka sin egen värdering
Köpa & Sälja hus -
Fortfarande är vindsluckornas snäpplås i plast och helt värdelösa!
Tak & Vind -
40kvm "förråd" i BRF (som ett stort rum) -Vilken är den bästa juridiska lösningen från värdering?
Juridik -
Bästa tipsen för att ökva värdet vid värdering
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.