1 979 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Fabriksskarvade reglar
Hej, med en skarv på varje halvmeter är det nog bara ett sätt för tillverkaren att minimera spill. Jag köpte virke till takstolar med denna typ av skarv och då garanterade man samma hållfasthet på en skarvad regel som på en oskarvad.
Mvh Tommy
Mvh Tommy
fingerskarv är stark som satan så det är nog ingen fara
Hej. Jag säljer verktyg som man fingerskarvar med och har således bra information. Skarven blir starkare och du får mindre kvist i virket och det innebär att regeln ej kroknar lika mkt som en oskarvad regel. Betänk att varje limbalk som finns består av skarvade ämnen. Den håller upp ishallar och andra större offenliga byggnader. Idag består i princip alla reglar samt även fönster och dörr trösklar av skarvade ämnen. Du ser det inte för det maskin spacklas och målas.
Jag jobbar bara mot stor industrin typ, limträbalk,fönster,dörr list mm. Men visst tala bara om vilken typ av maskin du har. Är det en Ö-handsfräs tror jag det blir billigast att titta på typ Bauhaus Jula, mm. Där kan du köpa sådana fräsar. Kom ihåg om du skall skarva virke måste du ha rätt lim och framförallt en bra press det måste profilpassa.Annars glider det ur skarven och kroknar.
Liknande trådar
-
Byta från papptak till tegel. Dimension på reglar?
Byggnadsfysik -
Dörröppning ytterdörr i lättbetong - bygga ramverk träreglar
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur fästa ihop reglar till underrede för sidobord?
Möbelsnickeri -
Hur undviker man att reglarna lyser igenom osb och gips?
Byggmaterial & Byggteknik -
Höjdskillnad på reglar till trädäck
Altan & Uteplats