984 718 läst · 796 svar
985k läst
796 svar
Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]
Produkter som diskuteras: "Pattex"
Pattex
Pattex lim erbjuder pålitlig och långvarig vidhäftning för olika material, vilket gör det till det enkla valet när du söker effektiva limlösningar.
Läs mer
Verktygstokig
· Blekinge
· 39 inlägg
Har en 310 med hemmabyggt garage. Roboten följer guide hem. Hade i början korridorbredd ställd på 3 för att inte få så mycket spårbildning i gräset men upplevde att det var svårt att hitta in i garaget då. Ändrade därför korridorbredd till 1 och då fungerar det helt ok, nu ser man dock tydligt var guidekabeln ligger i gräsmattan. Är det någon som vet hur korridorbredd fungerar när roboten närmar sig laddstationen? Den verkar inte känna av att den är ex 3m ifrån och ska smalna av korridorbredden. Finns det någon inställning man kan göra ytterligare? Ska tilläggas att jag har laddstationen på en plattsättning utanför gräsmattan. Har ingen bild i färdigt läge men det är gjort efter bilden nedan innan jag la slingorna.
Redigerat:
Här kommer mitt bidrag. Ville inte ha några väggar, så jag gjorde ett hängande tak istället. Eftersom taket lutar framåt gjorde jag en hängränna av ett Ø50-avloppsrör som jag delade på mitten. Satte fast en haspel så jag inte får taket i huvudet om jag fäller upp det när jag grejar med laddstationen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 481 inlägg
KrullusMaximus skrev:Här kommer mitt bidrag. Ville inte ha några väggar, så jag gjorde ett hängande tak istället. Eftersom taket lutar framåt gjorde jag en hängränna av ett Ø50-avloppsrör som jag delade på mitten. Satte fast en haspel så jag inte får taket i huvudet om jag fäller upp det när jag grejar med laddstationen.
[bild]
[bild]
Perfekt. Funkar ju som ”skötbord” vid underredsservice också
Hej! Många år sedan men kompletterade du med plexiglas som skydd för regn?fresve skrev:
Ska bygga in vår under trädäcket också och funderar på om man behöver lägga tid på att få det regntätt. Har en Husqvarna 310 som inte har någon regnsensor utan klipper i vått och torrt så den utsätts ju för regn oavsett.
Någon annan som byggt in roboten under trädäcket/ altanen som gått i samma tankar? Skydd från solen känns ju som det viktigaste att skydda från med avseende på batteriet.
Utan plugg, plattorna ligger direkt på jord, så det bet lite ändå!T Tobbe_G skrev:
Ligger plattorna bara plant så skulle man nästan kunnat skippa skruven helt! Eller iaf bara fästa med två.