S saiter skrev:
Ev. så fins en sån i rea-korgen hos Hedin i Eskilstuna sen de slutade sälja Festool och städade i makitahyllan.
Ring och kolla med dom.

//AA
Tack för tipset.. gör så, kanske man kan göra ett klipp...
 
Verkar generellt lite tomt i hyllorna på många maskiner. Pausad produktion eller hög åtgång?
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Verkar generellt lite tomt i hyllorna på många maskiner. Pausad produktion eller hög åtgång?
Kanske är eftersviterna av kinas nedstängning, var ju snack om att med datorrelaterade prylar så släpade tillgången då alla satt på ett litet lager. Kanske är samma med verktyg.
 
Såg på någon sida där det stod att flera Makita modeller har haft produktionsproblem på grund av Covid-19 så jag ser det som bekräftat. Hoppas det kommer ikapp snart
DDF484 och DUR181 iallafall är påverkade. Men DTW300 verkar nu finnas i lager på några ställen :)
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Såg på någon sida där det stod att flera Makita modeller har haft produktionsproblem på grund av Covid-19 så jag ser det som bekräftat. Hoppas det kommer ikapp snart
DDF484 och DUR181 iallafall är påverkade. Men DTW300 verkar nu finnas i lager på några ställen :)
Kollade bara verktygsvaruhuset men dom har både ddf484 och dur181 i lager, av trimmer stog det att dom har 99st hemma, skruvdragaren hade bara siffror på den svarta, den vanliga blåa stog bara som "i lager".
 
Jag kollade på tyska sidor för att komma ner i pris lite det skiljer typ 40% på DDF484Z så inte konstigt att dom har i lager ;)
 
Mazen Mazen skrev:
Varit sugen på df032 ett tag, men nu verkar den bara finnas i kit med ack dvs df032dsaj.. har googlat på z och dz modell och i dom butiker som listar den , både svenska o utländska, verkar det inte bättre än att den utgått som solo..
Någon som har tips vart man skulle kunna söka..
 
  • Förpackning av Makita 12V borrskruvdragare med modellnummer DF032DZ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Min DDF482 började ryka fint idag... Lite besviken då jag inte tycker mig ha använt den så pass mycket :| Lät den kallna och blåste rent med tryckluft ifall det bara kommit in lite skit, den fungerar fortfarande men känns som att det är dags för en ersättare (maskinen fyller tre i december, men inte har jag kommit ihåg att registrera någon förlängd garanti, kanske inte fanns då heller?)

Hur som helst, sneglar på DDF481 då chucken och resten av maskinen verkar lite rejälare än det övriga sortimentet :rolleyes:
 
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Min DDF482 började ryka fint idag... Lite besviken då jag inte tycker mig ha använt den så pass mycket :| Lät den kallna och blåste rent med tryckluft ifall det bara kommit in lite skit, den fungerar fortfarande men känns som att det är dags för en ersättare (maskinen fyller tre i december, men inte har jag kommit ihåg att registrera någon förlängd garanti, kanske inte fanns då heller?)

Hur som helst, sneglar på DDF481 då chucken och resten av maskinen verkar lite rejälare än det övriga sortimentet :rolleyes:
481:an är ju en del tyngre så arbetar du mycket över brösthöjd så hade jag inte tagit den
 
P Prodigys skrev:
481:an är ju en del tyngre så arbetar du mycket över brösthöjd så hade jag inte tagit den
Borrar sällan då, och ska det skruvas har jag en slagskruvdragare med :) Måste kanske åka och kolla om den finns till vettigt pris i butik så det går att klämma på den med gott samvete
 
K knipo skrev:
Denna annonsen måste väl passa in i denna tråden?:cool:

[länk]

[bild]
Hade köpt om jag hade plats för den..
 
W Willewonka skrev:
Hade köpt om jag hade plats för den..
Det handlar väl enbart om prioriteringar.
Kasta ut något annat. Ungar, hund diskmaskinen.:crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Fredandel och 3 till
  • Laddar…
Den väskan är riktigt bra om man ska iväg en helg, gott om plats. Mindre bra till att transportera verktyg i.
 
  • Gilla
Jefvelberg
  • Laddar…
Jag kanske skall köpa den till mina Blå Bosch-verktyg!:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.