SkitOxe SkitOxe skrev:
nej det har jag inte. Säljs det en del av dom till 18v serien alltså? Intressant!
Ja, på Tradera säljs det för jämnan! På de andra ställena dyker det upp då och då, beroende på vilka firmor som gått i graven. Sen får man ju ha lite tur och inte ha bråttom också, såklart. Att det är på rätt plats i landet och så..
 
  • Gilla
SkitOxe
  • Laddar…
Angående diskussionen om att köpa äkta eller kopior på amazon.de - finns det någon säljare på amazon som skickar till Sverige? Eller någon annan rimligt seriös site därute? Jag behöver bland annat ersätta ett 14,4 V batteri och konkurrensen här i Sverige är ju rätt begränsad.
 
Försöker få koll på dammpåsar. Någon som har koll på om det går att koppla in någon till sticksågen DJV181?
 
Hep Hep skrev:
Angående diskussionen om att köpa äkta eller kopior på amazon.de - finns det någon säljare på amazon som skickar till Sverige? Eller någon annan rimligt seriös site därute? Jag behöver bland annat ersätta ett 14,4 V batteri och konkurrensen här i Sverige är ju rätt begränsad.
ja från amazon.de är det bara tuta och köra. Massor här på forumet som handlar där dagligen.
 
R rindler skrev:
Försöker få koll på dammpåsar. Någon som har koll på om det går att koppla in någon till sticksågen DJV181?
Hehe. Glöm det. När man kollar på dammunnstycket ser det rätt omöjligt ut att man skulle få upp något damm utan att koppla till dammsugare.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Jag handlar massor där med, men så fort jag försöker köpa batterier med litium så blir det stopp eftersom transportörerna inte orkar skilja på LQ och ”riktigt” farligt gods och säger nej till allt.
 
Hep Hep skrev:
Jag handlar massor där med, men så fort jag försöker köpa batterier med litium så blir det stopp eftersom transportörerna inte orkar skilja på LQ och ”riktigt” farligt gods och säger nej till allt.
då är jag med! Hade ingen aning om att det var ett problem. Pass på den.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
En liten fråga: Har en DDF083 som har varit min bästa vän i hela världen sedan jag köpte den. Dock har den ett irriterande hyss för sig ibland och det är att den då och då inte stannar när jag släpper avtryckaren. Alltså att den typ stänger av elen, men "rullar vidare". Kan bli rätt dumt med framförallt mindre skruv. Är detta ett fel eller gör jag något fel eller är det en feature?
 
hobbs hobbs skrev:
En liten fråga: Har en DDF083 som har varit min bästa vän i hela världen sedan jag köpte den. Dock har den ett irriterande hyss för sig ibland och det är att den då och då inte stannar när jag släpper avtryckaren. Alltså att den typ stänger av elen, men "rullar vidare". Kan bli rätt dumt med framförallt mindre skruv. Är detta ett fel eller gör jag något fel eller är det en feature?
Nej nog tusan ska bromsen slå in och den ska tvärnita. Det gör min.
 
SkitOxe SkitOxe skrev:
Nej nog tusan ska bromsen slå in och den ska tvärnita. Det gör min.
Ja, det gör den ju i normalfallet. Bom stopp. Men ibland inte. Någon hade en teori om att det kunde bli så när batteriet börjat bli helt urladdat. Kör i stort sett uteslutande på 2 Ah, så det är ju ganska ofta "nästan slut", men har inte lyckats komma fram till om teorin stämmer.
 
  • Gilla
karra
  • Laddar…
hobbs hobbs skrev:
Ja, det gör den ju i normalfallet. Bom stopp. Men ibland inte. Någon hade en teori om att det kunde bli så när batteriet börjat bli helt urladdat. Kör i stort sett uteslutande på 2 Ah, så det är ju ganska ofta "nästan slut", men har inte lyckats komma fram till om teorin stämmer.
Ahaaa. Då är jag med. Jag har haft min för kort för att kunna säga nått om det tror jag. Mina kör 4ah batterier och dom hoppar runt mellan maskiner så jag vet inte om något batteri just tagit slut i den.
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
Varit sugen på df032 ett tag, men nu verkar den bara finnas i kit med ack dvs df032dsaj.. har googlat på z och dz modell och i dom butiker som listar den , både svenska o utländska, verkar det inte bättre än att den utgått som solo..
Någon som har tips vart man skulle kunna söka..
 
Mazen Mazen skrev:
Varit sugen på df032 ett tag, men nu verkar den bara finnas i kit med ack dvs df032dsaj.. har googlat på z och dz modell och i dom butiker som listar den , både svenska o utländska, verkar det inte bättre än att den utgått som solo..
Någon som har tips vart man skulle kunna söka..
https://www.verktygsvaruhuset.se/product/makita-df032dz-borrskruvdragare-12v
 
  • Gilla
Octavianus
  • Laddar…
Ev. så fins en sån i rea-korgen hos Hedin i Eskilstuna sen de slutade sälja Festool och städade i makitahyllan.
Ring och kolla med dom.

//AA
 
P Prodigys skrev:
[länk]
Se där :D.. den missade jag helt, tack.

Dock dyrare än från utlandet, men där va den slut på hyllan.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.