Dosan i väggen har spruckit så uttaget sitter inte fast. Hur löser man detta enklast och bäst?
Nytt, utanpåliggande uttag?
Byta dosa? Hur gör man?
Rotera nuvarande uttag ett kvarts varv och hoppas det fungerar bättre?
Nytt, utanpåliggande uttag?
Byta dosa? Hur gör man?
Rotera nuvarande uttag ett kvarts varv och hoppas det fungerar bättre?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dosan är itu, så fästringen har inget att fästa i.E elmont skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Innanför hålen i uttagsramens hörn hittar jag inget att fästa i. Det är inga "skruvhål" i gröna dosan, och man hamnar precis i kanten på gipsskivan.
Alternativt såga ur en bit av gipset och sätt dit en ny dosa, sätt tillbaka gipset du sågat ut spackla måla/tapetsera.
Det "rätta" sättet för att få det lika bra som nytt.
Ps
Det är enklare om man tar en rejäl bit av gipsskivan 40-x50 cm, det blir enklare att arbeta, enklare att sätta tillbaka skivbiten, enklare att fästa den nya dosan mm
Det "rätta" sättet för att få det lika bra som nytt.
Ps
Det är enklare om man tar en rejäl bit av gipsskivan 40-x50 cm, det blir enklare att arbeta, enklare att sätta tillbaka skivbiten, enklare att fästa den nya dosan mm
Jag har samma problem förutom att min dosa inte spruckit och hittade därför hit. Hur gjorde du @jarlh ? Fick du ihop detta på något vettigt sätt.
Jag funderar på om det, istället för att ta ner en bit av väggen, går att skära/såga sönder dosan och lirka ut den, och sätta dit en rot-dosa istället. Går såklart bara om slangen/röret är dåligt klamrad, annars blir det ju stört omöjligt att få på slangen på rotdosans stos... (Men om dosan är för djupt monterad kan man ju hoppas på att slangklamringen är sekunda den med )
Jag funderar på om det, istället för att ta ner en bit av väggen, går att skära/såga sönder dosan och lirka ut den, och sätta dit en rot-dosa istället. Går såklart bara om slangen/röret är dåligt klamrad, annars blir det ju stört omöjligt att få på slangen på rotdosans stos... (Men om dosan är för djupt monterad kan man ju hoppas på att slangklamringen är sekunda den med )