2 126 läst · 8 svar
2k läst
8 svar
Lägga golv ovanpå befintligt golv
Hej, jag ska flytta in i en lägenhet nu kommande vecka och det har precis lagts ett nytt golv(linoleummattan) men det golvet är inte riktigt det jag vill ha. Jag har försökt kolla runt efter lite lösningar på detta, både här i forumet och genom att googla runt. Det enklaste verkar vara att lägga självhäftande golv antingen PVC-plankor eller vinylgolv. Det finns dock några problem med detta. Lägenheten i fråga är då en hyresrätt så jag vill inte lägga ner hur mycket pengar som helst, jag är inte så sugen på att riva upp golvet som har lagts utan vill helst lägga nytt golv ovanpå bara, höjden/tjockleken på golvet kan inte vara mer än några mm samt att jag inte är så erfaren när det kommer till att lägga golv. Skulle uppskatta väldigt mycket att få lite tips hur jag skulle kunna lösa detta
Det är inte säkert att hyresvärden kommer att acceptera ditt nya golv, det är till och med troligt att han inte accepterar det vid inspektion när du flyttar. Du blir då skyldig att återställa linoleummattan. Akta dig så det inte blir dyrt!
Tack för omtanken men jag har redan kollat med hyresvärden och det ska inte vara några problemD Dr Jumping Jack skrev: