11 870 läst · 39 svar
12k läst
39 svar
Camo dold trallskruv, Rostfri, A2
Går inte så fort där hemma, så kan tyvär inte uttala mig ännu, men bara hört gott om verktyget. Kommer ändå inte ha något annat att jämföra emot.F Frasier skrev:Är inne på att köpa samma grejer. Bra pris för en A4-skruv. Har du testat grejerna? Nöjd?
Verktyget verkar vara i plast och utifrån reklamklippen så verkar det inte bita runt trallen lika hårt. Går skruvarna verkligen in på rätt ställe eller kan de vandra upp på ovansidan trallen?
Kunde för övrigt få låna Essves verktyg från Karl Hedin och köpa A2-skruv för 2,40 st. Där står jag och velar.
Produkter som diskuteras: "träskruvar"
Träskruv
Träskruvar är speciellt designade för att användas i trämaterial och har ofta en självborrande effekt som minskar risken för sprickor i träet under infästning. Denna självborrande funktion innebär att skruven skär genom träet när den
Läs mer
Har kört Essves system. Köpte skruv från Fastdon.se , kom dagen efter. A4 4,8x60, 250 st för 567kr. Kanonfina skruv, mycket snyggt resultat. Lätt att skruva ner. Sitter ju snett och greppar bra, har inte efterdragit en ända skruv. Mycket lyxigt utseende. Valde också 145x34 trall. Lite dyrare (30kr per m) men man kan lägga reglarna glesare och sparar då både jobb och pengar. Det gick åt 30% färre skruv. Så för sannolikt en minimal extrakostnad fick jag en enormt snygg altan.F Frasier skrev:Är inne på att köpa samma grejer. Bra pris för en A4-skruv. Har du testat grejerna? Nöjd?
Verktyget verkar vara i plast och utifrån reklamklippen så verkar det inte bita runt trallen lika hårt. Går skruvarna verkligen in på rätt ställe eller kan de vandra upp på ovansidan trallen?
Kunde för övrigt få låna Essves verktyg från Karl Hedin och köpa A2-skruv för 2,40 st. Där står jag och velar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 724 inlägg
Essves verktyg är ju dock rätt dyrt överallt, 1000 lappen är väl billigast jag sett.D Dr Jumping Jack skrev:Har kört Essves system. Köpte skruv från Fastdon.se , kom dagen efter. A4 4,8x60, 250 st för 567kr. Kanonfina skruv, mycket snyggt resultat. Lätt att skruva ner. Sitter ju snett och greppar bra, har inte efterdragit en ända skruv. Mycket lyxigt utseende. Valde också 145x34 trall. Lite dyrare (30kr per m) men man kan lägga reglarna glesare och sparar då både jobb och pengar. Det gick åt 30% färre skruv. Så för sannolikt en minimal extrakostnad fick jag en enormt snygg altan.[bild]
Det får man 3st Fast verktyg för, som dessutom klarar 95-145mm utan att behöva köpa till rätt klämma.
Ett plus är att man kan skråskruva snett med Fast, tex om man snålskarvar på en 45:a
Lite fundersam hur 145mm beter sig med dolt montage, den borde ha lättare för att resa sig om man har kärnan nedåt, 34mm kanske jämnar ut oddsen dock.
Inget problem, mitt har legat sedan 2016 utan att något har hänt. Några brädor som inte blev fastskruvat där jag skull dra el, ligger fortfarande lösa.D debbo skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 724 inlägg
Är det skillnad på Fast verktyget och Camo? Ska själv bygga med 145x34 snart
På Bolist står följande om Fast Deck Tool:
"DECK TOOL är främst avsedd för 28 mm trall och är omställbar mellan alla på marknaden vanligt förekommande trallbrädsbredder 95/120/145 och ger ett avstånd på 2 mm mellan trallbrädorna vid montage."
Borde väl gå med 34 trall också men då kanske man borde köra med 75 mm skruv och/eller ett längre bit så att skruven går till rätt djup.
"DECK TOOL är främst avsedd för 28 mm trall och är omställbar mellan alla på marknaden vanligt förekommande trallbrädsbredder 95/120/145 och ger ett avstånd på 2 mm mellan trallbrädorna vid montage."
Borde väl gå med 34 trall också men då kanske man borde köra med 75 mm skruv och/eller ett längre bit så att skruven går till rätt djup.