15 835 läst · 17 svar
16k läst
17 svar
Pax Calima badrumsfläkt snurrar bara ett par sekunder.
Har en Pax Calima badrumsfläkt I badrummet installerad 2016. När man sätter på fläkten körs den bara ett par sekunder (och led belysningen på fläkten lyser), sedan slutar fläkten snurrar men fläktens belysning fortsätter lyser. Se bilden.
Några idéer om vad som kan vara problemet? Ytterst tacksam för alla förslag.
Några idéer om vad som kan vara problemet? Ytterst tacksam för alla förslag.
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Pax wireless heter den och finns på din telefon om du har en smart sådan. Går att söka efter på play butiken om du har en android eller appstore om du har apple.J JeffBeck skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser appen ut när man är inne i den.
OK, Nästa frågan. Har laddat ner Pax Wireless appen, och startat den. Nu vill appen att jag ska antingen skriva en PIN-kod, eller använda kameran för att scanna in den automatiskt.. Huh? Lite lost. Vilken PIN-kod är det? eller vad ska jag scanna av för någonting med kameran? Det är ingen sån kod på utsidan av själva fläkten som jag kan se. Tack för alla tips!
Tack Janne. Antar att jag måste stänga av strömmen innan jag dra ner delen där propellern sitter? Undrar varför Pax inte placerade koden på utsidan?JanneJanne123 skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 192 inlägg
Finns en strömbrytare på vänster sida, så slipper du dra all ström.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 879 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 879 inlägg
Ja det är nog smart att göra, finns ju en strömbrytare på fläkten du kan stänga av. Hade helt klart varit enklare att ha koden på utsidan, men gissar att designen fick gå före i det här fallet
OK, har gjort lite framsteg! Jag fick loss motorenheten till fläkten till slut.
Och nu har jag lagt in PIN koden till fläkten i appen. Nu vill appen att jag ska svara på frågan "Kommer din produkt att styras av en strömbrytare?" Se bilden. Menar de kommer fläkten styras av en strömbrytare monterad på en vägg?
Tack för hjälpen. /Jeff
Och nu har jag lagt in PIN koden till fläkten i appen. Nu vill appen att jag ska svara på frågan "Kommer din produkt att styras av en strömbrytare?" Se bilden. Menar de kommer fläkten styras av en strömbrytare monterad på en vägg?
Tack för hjälpen. /Jeff