1 315 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Grön byggfoiletejp till isolering diff dämp
Hej.
Bråkar med av-luftkanalen, den ska ju få en sån där diffusionstät isolering, Gult typ rockwool och nån grå plast utanför/runtom. men samtidigt måste jag ju sätta fast själva röret/kanalen, så jag skruvade fast några kanalstöd i väggen för det.
Hur göra med isoleringen sen då ?
Det enda raka jag kan komma på är att dela isoleringen där kanalstöden är och sen tejpa ihop med tejp.
Jag tänkte använda sån där grön byggfolietejp. det borde väl vara OK ?
Det sitter ju fast nåt så in i he.....te iallafall. (läste nån annan tråd där man föreslog aluminiumtejp, men den är ju jätteskör i jämförelse..)
Bråkar med av-luftkanalen, den ska ju få en sån där diffusionstät isolering, Gult typ rockwool och nån grå plast utanför/runtom. men samtidigt måste jag ju sätta fast själva röret/kanalen, så jag skruvade fast några kanalstöd i väggen för det.
Hur göra med isoleringen sen då ?
Det enda raka jag kan komma på är att dela isoleringen där kanalstöden är och sen tejpa ihop med tejp.
Jag tänkte använda sån där grön byggfolietejp. det borde väl vara OK ?
Det sitter ju fast nåt så in i he.....te iallafall. (läste nån annan tråd där man föreslog aluminiumtejp, men den är ju jätteskör i jämförelse..)
Produkter som diskuteras: "aluminiumtejp"
Aluminiumtejp
Aluminiumtejp är en robust och flexibel lösning för olika projekt. Den är idealisk för att fästa, reparera och försegla metallytor och värmekänslig elektronik. Den är också vädertålig, vilket gör den lämplig för både inomhus- och
Läs mer
Liknande trådar
-
7 tips för en grön och fin gräsmatta, något att tillägga?
Bloggkommentarer -
Adapter blåBosch till grönBosch någon som testat.
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Färg på ytterdörr till röda huset - gul, grön, blå eller annan kulör?
Bloggkommentarer -
Nån som kommit till ett svar om vad det grön/ turkosa ( lite glittrigt) pulvret är för något som läcker ut från golvlister mm
Miljö & Hälsa -
Passar grön insats till röd
Vatten & Avlopp