2 945 läst · 5 svar
3k läst
5 svar
Vårgårdahus Alingsås
Hej på er,
Vi är i tankarna på att köpa en tomt och bygga nytt via Vårgårdahus och Team Lyckebacka.
Är det någon som har erfarenhet av deras total entreprenad och hur väl offerten landade det faktiska utfallet.
Känner mig mest orolig kring mark och schakt som känns som det som kan springa iväg.
Vad rekommenderar ni att tänka på extra vid nybygge.
Egen borrad brunn och avlopp behövs för fastigheten men i övrigt borde det vara ganska standard.
Finns det möjlighet att välja bort delar i sin beställning eller säljs husen som en enhet.
tacksam för input!
Vi är i tankarna på att köpa en tomt och bygga nytt via Vårgårdahus och Team Lyckebacka.
Är det någon som har erfarenhet av deras total entreprenad och hur väl offerten landade det faktiska utfallet.
Känner mig mest orolig kring mark och schakt som känns som det som kan springa iväg.
Vad rekommenderar ni att tänka på extra vid nybygge.
Egen borrad brunn och avlopp behövs för fastigheten men i övrigt borde det vara ganska standard.
Finns det möjlighet att välja bort delar i sin beställning eller säljs husen som en enhet.
tacksam för input!
Vi har nyss byggt med dom, har inte mycket att klaga på. Offerter höll, tillkom lite små kring kostnader. Markofferten kändes seriös och väl tilltagen, ingen glädjekalkyl!
Du har möjlighet att ändra det mesta i planlösning och att välja bort saker man inte vill ha.
Du har möjlighet att ändra det mesta i planlösning och att välja bort saker man inte vill ha.
Vi byggde med dem för fem år sedan och är mycket nöjda.
Markofferten hölls, (men den var relativt okomplicerad) de hanterade ändringar både innan och under byggtiden bra och på rimligt sätt. (Och vi ritade om Villa Vårvik fullständigt.)
Dock har jag förstått att de växt mkt sen dess. Kan ju ställa till det även om Jonas känns genuint intresserad av att ha nöjda kunder.
Markofferten hölls, (men den var relativt okomplicerad) de hanterade ändringar både innan och under byggtiden bra och på rimligt sätt. (Och vi ritade om Villa Vårvik fullständigt.)
Dock har jag förstått att de växt mkt sen dess. Kan ju ställa till det även om Jonas känns genuint intresserad av att ha nöjda kunder.
Kul att ni var nöjda!C clobar skrev:
Känns spännande att bygga. Något du tycker man borde tänka på som du inte tänkte på innan? tack för hjälpen!
Spännande att rita om allt helt! Drog det iväg från ursprungspriset eller landade det hyfsat nära ändå? något du tycker man borde tänka på? Tack för all hjälp!P Poxeman skrev:Vi byggde med dem för fem år sedan och är mycket nöjda.
Kommer knappt ihåg om vi hade någon skarp offert på kataloghuset utan skissade rätt friskt redan från början.P pantzar89 skrev:
Men visst kostar det extra när man krånglar till det. Nu är jag byggingenjör själv så jag vet lite om både ritandet och räknandet så diskussionerna med Vårgårdahus var bra och direkta.
Finns ju tusen saker att tänka på i byggprocessen, starta gärna en tråd här på forumet för att få tips o tankar om planlösning osv. Här finns mängder av kunniga och hjälpsamma medlemmar.
Liknande trådar
-
Hjälp att jämföra - A-hus vs Vårgårdahus
Hustillverkare -
Exklusiv duschvägg från MacroDesign ouppackad finns i Alingsås
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Tips på företag som kan utföra asfaltering runt Göteborg, Lerum, Alingsås sökes!
Grund & Markarbeten -
Badrum-makeover i Alingsås
Badrum -
Intressanta Hus, Willa Nordic eller Alingsås Huspaket
Hustillverkare