Jag tänkte köra både med hängslen o livrem...det står ip 67 på den här led drivern men jag tänkte stoppa in den i en dosa/låda också men jag kan ju inte söka kopplingsdosa IP 67 för då får jag ju bara vanliga så vad ska jag söka efter som den ryms i?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 9 107 inlägg
Ip67 ska ju klara 30 minuter på 1 meters djup, så den bör nog klara det mesta du kan utsätta den för "på land"...
Den ska vara under bänken på ett utekök men hinner troligen inte göra skivan klar i år så den lär utsättas för regn o till vintern hamnar den i snö. Tänkte att det kunde vara bra ha extra skydd då.E elmont skrev:
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Om du nu vill ha en kapsling som du kan lägga drivern i skulle jag kolla på A-box eller liknande
Allvetare
· Västra götaland
· 9 107 inlägg
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Nu är ju Mean Well ett av dom bättre fabrikaten på marknaden så den drivern håller säkert vad den lovar.
Så det är definitivt overkill att kapsla in den ytterligare och dessutom försämras kylningen till råga på allt.
Så det är definitivt overkill att kapsla in den ytterligare och dessutom försämras kylningen till råga på allt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Jag har upplevt just att en meanwell-nätdel inte klarade EMC-kraven i sig själv, så jag är skeptisk till att de är så bra.snaggletooth skrev:
Du gör dig som nämnts en björntjänst genom att använda sån kapsling till ditt nätdon. Bättre att du tar två konventionella typiska vita IP65 dosor och ansluter sladdarna dragavlastat i dem och donet direkt skruvat mot underlaget. Då har du använt rätt delar på avsett sätt och separerar anslutningarna bra och som en helhet professionellt utfört.P ptlf skrev:
Sen är då nästa sak det 13th Marine nämner men det hör inte till hur du ska montera grejerna men ändå något att tänka på. Bryr du dig inte om den delen är trots allt MeanWell ofta hållbara och vettiga och inget dåligt val så sett.