Dagens inköp för fräsa spår, till att börja med. Blev en grön, gillar blåa maskiner, men det motiverar inte priset denna gång. samt fräsar. Blir säkert kul.
Har läst på här på forumet och en sak som jag funderar över och det är anhållet som skulle inte vara så bra? Samt att det finns andra lösningar, dock lite svårt då det var gamla länkar till utländska wepshopar som inte fungerade. Hoppas att ni här på forumet har förslag på justerbart anhåll som skulle passa?

• Grön Bosch överhandsfräs i förvaringslåda bredvid en kartong med profilfräsar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Grattis till en bra maskin. Jag tycker anhållet är alldeles tillräckligt bra i de flesta applikationer jag använder en fräs till.
Oftast kör jag dock med en regel eller annat som är rakt och använder det som anhåll genom att mäta ut avståndet mellan stålet och kanten på fräsen, spänna fast regeln där och trycka fräsen mot regeln. Enkelt och hur stabilt som helst.
Men som sagt, det medföljande anhållet borde fungera utmärkt för dig. Testa på lite spillbitar som sitter fast ordentligt i ett bord.

• Gilla
hkkv
  • Laddar…
Jag har kollat en hel del på denna själv, får jag fråga var du köpte den? Hittar i princip bara POF 1200 när jag tittar

• Gilla
Johan456
  • Laddar…
D Dallastower skrev:
Jag har kollat en hel del på denna själv, får jag fråga var du köpte den? Hittar i princip bara POF 1200 när jag tittar
Hej,
Hittade den på Toolab Verktyg AB och frässtål. Börjar så och läst på. Den kommer inte att användas så ofta och det motiverar inte att slå till på en "blå". Provat att fräsa några spår och fungerar kanon. Hoppas att du hittar modellen!

K
D Dallastower skrev:

Bygghemma

Tack för tipset. Funderar faktiskt på att beställa den från amazon.de, där kostar den ungefär som POF 1200 gör här hemma

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.