Spännande. Testar att limma ”knutar” och ”vindskivor” med Pattex No More Nails.
 
  • Hundkoja under konstruktion med klämmor som håller vindskivor på plats på en gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gusten2915 och 3 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Parkering ok, har avbrott på guiden så det får bli nåt slags uppdrag framöver
Tack för bilderna! Och vilken perfekt parkering i garaget! :love:
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Har en 310 med hemmabyggt garage. Roboten följer guide hem. Hade i början korridorbredd ställd på 3 för att inte få så mycket spårbildning i gräset men upplevde att det var svårt att hitta in i garaget då. Ändrade därför korridorbredd till 1 och då fungerar det helt ok, nu ser man dock tydligt var guidekabeln ligger i gräsmattan. Är det någon som vet hur korridorbredd fungerar när roboten närmar sig laddstationen? Den verkar inte känna av att den är ex 3m ifrån och ska smalna av korridorbredden. Finns det någon inställning man kan göra ytterligare? Ska tilläggas att jag har laddstationen på en plattsättning utanför gräsmattan. Har ingen bild i färdigt läge men det är gjort efter bilden nedan innan jag la slingorna.
 
  • Hemmabyggt garage för robotgräsklippare med guidekabel på en gräsmatta bredvid en vit vägg och stenläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Magnus.Geller och 1 till
  • Laddar…
Här kommer mitt bidrag. Ville inte ha några väggar, så jag gjorde ett hängande tak istället. Eftersom taket lutar framåt gjorde jag en hängränna av ett Ø50-avloppsrör som jag delade på mitten. Satte fast en haspel så jag inte får taket i huvudet om jag fäller upp det när jag grejar med laddstationen.

Hängande tak med lutning och hängränna av halverat avloppsrör ovanför en robotgräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hängande lutande träskydd med halva avloppsrör som hängränna och kedja ovanför en robotgräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Farstatjej90 och 5 till
  • Laddar…
KrullusMaximus KrullusMaximus skrev:
Här kommer mitt bidrag. Ville inte ha några väggar, så jag gjorde ett hängande tak istället. Eftersom taket lutar framåt gjorde jag en hängränna av ett Ø50-avloppsrör som jag delade på mitten. Satte fast en haspel så jag inte får taket i huvudet om jag fäller upp det när jag grejar med laddstationen.

[bild]

[bild]

Perfekt. Funkar ju som ”skötbord” vid underredsservice också
 
  • Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
Murkla1949 Murkla1949 skrev:
Perfekt. Funkar ju som ”skötbord” vid underredsservice också
Haha, ja.
 
A Automower 35 skrev:
[bild]Nyss blivit klar med mitt hus till min 220AC :)
Så otroligt propert
 
A Automower 35 skrev:
[bild]Nyss blivit klar med mitt hus till min 220AC :)
pixelDu har möjligtvis inte en ritning/beskrivning på detta fantastiska bygge?
 
A Ahammarn skrev:
[bild]
Vad är det för mått på din maskin samt öppningen? Funderar på liknande lösning men lite osäker på ifall jag får plats.
 
T
fresve fresve skrev:
[bild]

Såhär blir det hos mig, skall komplettera med en plexiglasskiva som ger ett tätt tak.
Hoppas den klipper maskrosorna idag! :)
Hej! Många år sedan men kompletterade du med plexiglas som skydd för regn? :)

Ska bygga in vår under trädäcket också och funderar på om man behöver lägga tid på att få det regntätt. Har en Husqvarna 310 som inte har någon regnsensor utan klipper i vått och torrt så den utsätts ju för regn oavsett.

Någon annan som byggt in roboten under trädäcket/ altanen som gått i samma tankar? Skydd från solen känns ju som det viktigaste att skydda från med avseende på batteriet.
 
Hej,
Nej jag har inget skygg mera än trallen. Funkat perfekt i flera år nu och gardenan har inte heller någon regnsensor.
 
  • Gilla
Tubie
  • Laddar…
T
H Huskomling skrev:
Vad är det för mått på din maskin samt öppningen? Funderar på liknande lösning men lite osäker på ifall jag får plats.
Tror att du hittar hans mått i inlägg #554. :)
 
  • Gilla
Huskomling
  • Laddar…
T
Lexington Lexington skrev:
Ungefär 75x50
[bild]
[bild]
[bild]
Hej! Får man fråga, har du kört de medföljande skruvarna rakt ner i plattorna utan plugg eller har du pluggat också? Tack för svar!
 
T Tobbe_G skrev:
Hej! Får man fråga, har du kört de medföljande skruvarna rakt ner i plattorna utan plugg eller har du pluggat också? Tack för svar!
Utan plugg, plattorna ligger direkt på jord, så det bet lite ändå!
Ligger plattorna bara plant så skulle man nästan kunnat skippa skruven helt! Eller iaf bara fästa med två.
 
  • Gilla
Tubie
  • Laddar…
T Tobbe_G skrev:
Hej! Många år sedan men kompletterade du med plexiglas som skydd för regn? :)
.
Hej!
Nej, funderar på det lite ibland men har inte blivit av än.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.