Har ett kylskåp av modellen ERES3500X som igår kväll (och i många år) fungerade perfekt med vattendispenser för kylt vatten och kolsyrat vatten. Används väl för ca 3-5 liter vatten /dag.

Dock har den under natten gett upp och den brummar bara när jag försöker ta vatten. :(

Eftersom vår frys också ballar ur var 3e mnd ungefär (se frys håller inte temp tråden) så lutar det väl åt ett nytt kyl/frys paket.

Någon som vet varför den låter eller haft liknande problem?
 
  • Typskylt på Electrolux-kylskåp modell ERES3500X som visar modell, produktnummer och tekniska specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
A
vattenbehållarna kan ha frusit och då får du inget vatten fram
 
electroluxaren skrev:
vattenbehållarna kan ha frusit och då får du inget vatten fram
Ah ska öppna och kolla lite bakom luckan om det syns något. Har ju vattenslang inkopplad så trodde inte det kunde frysa.
 

Bästa svaret

A
det är svårt att se då behållarna inte är transparenta
höja tempen i kylen är nog det enklaste och se till att dörren är stängd så att kylan stannar kvar för att inte kompressorn skall gå och då göra vattenutrymmet ännu kallare
 
Hej, ser att det var några år som du skrev inlägget, men jag exakt samma problem. Var det vattenbehållarna som hade frusit? Eller vad var problemet?
 
percivalor percivalor skrev:
Hej, ser att det var några år som du skrev inlägget, men jag exakt samma problem. Var det vattenbehållarna som hade frusit? Eller vad var problemet?
har du prövat att höja tempen?
 
Ja två grader. Men man kanske måste stänga av kylskåpet några dygn?
 
percivalor percivalor skrev:
Ja två grader. Men man kanske måste stänga av kylskåpet några dygn?
vill minnas att elx rekomenderade inte under 6C i kylen, har det frusit kan det ta något dygn innan det tinar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.