Jag skulle vilja fälla in någon form av belysning 3-4 stycken i en trappa med 11steg och en 90gradare. Kan tänka mig någon form av spot i vangstycket eller i sättsteget.
Är det någon som har förslag på lösning och bild på hur man gjort som inspiration.
Är det någon som har förslag på lösning och bild på hur man gjort som inspiration.
Kebabslang i framkant som döljs av en liten list? Så blir det som på bio ungefär tänker jag.
Ju bättre belysning man har i trappstegen ju bättre syns dammråttorna... allt har sitt pris. Jag flyttade upp trappstegsbelysningen lite för att slippa detta problem. Fäste ljusslang på baksidan av trappräcket och får då ett mkt behagligt ljusflöde i hela trappan. 3 meter på Rusta kostade 69:- och sen en timer till det 10:- så nu lyser det i trappan så fort det skymmer. Kan fixa en bild om nån vill se't...
Wow, trådlyft de'lux.
Men jag grunnar på lösningar på belysning av trappan.
Jag har skaffat mig ett par sådana här:
https://malmbergs.com/Products/9974228
Som jag tänkte att jag fäller in i väggen bakom trappräcket.
Det blev inte så jättebra:
Det blev för mycket ljus uppåt, åt alla möjliga håll och kanter, man kunde bländas när man gick trappan också.
Men det lyste upp trappstegen bra, skulle nog räckt fint med 2 st.
Men jag grunnar på lösningar på belysning av trappan.
Jag har skaffat mig ett par sådana här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://malmbergs.com/Products/9974228
Som jag tänkte att jag fäller in i väggen bakom trappräcket.
Det blev inte så jättebra:
Logga in
Skapa konto
Det blev för mycket ljus uppåt, åt alla möjliga håll och kanter, man kunde bländas när man gick trappan också.
Logga in
Skapa konto
Men det lyste upp trappstegen bra, skulle nog räckt fint med 2 st.
Jag provade ett modifiera spotten lite.
Det blev i alla fall bättre, men jag tycker det fortfarande lyser upp väggen bakom lite för mycket. Och så har jag dessutom insett att med spottarna såpass högt som i räckeshöjd så kan de blända lite när man går uppåt, eller står på nedervåningen och kikar upp i trapphålet.
Ni behöver inte bry er om att gipsväggen inte är klar, den väntar på detta ...
Det blev i alla fall bättre, men jag tycker det fortfarande lyser upp väggen bakom lite för mycket. Och så har jag dessutom insett att med spottarna såpass högt som i räckeshöjd så kan de blända lite när man går uppåt, eller står på nedervåningen och kikar upp i trapphålet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ni behöver inte bry er om att gipsväggen inte är klar, den väntar på detta ...