Hej,
På vår husgrund har vi ”Giraffmönster” som jag undrar vad jag ska göra åt? Se bilder.
Tanken är att vi ska måla om husgrunden. Jag har även några sprickor i husgrunden som jag ska spackla med Husfix. Min fråga är vilket av alternativen som jag ska göra.
1) Måla över dem då dessa ränder inte kommer att synas när jag målar över.
2) Spacka hela husgrunden med Husfix. (Eller vad för något skulle ni spackla med)sen måla.
3) Kom med eget förslag på hur ni skulle ha gjort.
På vår husgrund har vi ”Giraffmönster” som jag undrar vad jag ska göra åt? Se bilder.
Tanken är att vi ska måla om husgrunden. Jag har även några sprickor i husgrunden som jag ska spackla med Husfix. Min fråga är vilket av alternativen som jag ska göra.
1) Måla över dem då dessa ränder inte kommer att synas när jag målar över.
2) Spacka hela husgrunden med Husfix. (Eller vad för något skulle ni spackla med)sen måla.
3) Kom med eget förslag på hur ni skulle ha gjort.
Är det betong? Ser lite ut som krympsprickor, störst tvång mot marken (eller om man gjutit mot annan betong?) och mindre uppåt.
Har tyvärr inget bättre åtgärdsförslag än att måla över. Risken är ju att det uppträder i framtiden igen, om det nu beror på tvång.
Har tyvärr inget bättre åtgärdsförslag än att måla över. Risken är ju att det uppträder i framtiden igen, om det nu beror på tvång.
Liknande trådar
-
Går det att använd EPS-Betong för att laga husgrund av Lättbetong ute?
Grund & Markarbeten -
Hur kan jag laga min husgrund?
Grund & Markarbeten -
Val av färg på husgrund, hus i äggskalsvitt S-0502-y
Färg, Måla & Tapetsera -
Fråga om husgrund/platta i samband med dränering
Grund & Markarbeten -
Renovera husgrund ( hus från 1910 )
Byggnadsvård