På konsumentens sida
· 3 117 inlägg
Denna fredag får vi möjligheten att njuta av byggdetaljerna i en välbevarad patriciervilla i Smögen, där man ser influenser från både nationalromantik och schweizerstil.
Du kan läsa artikeln här: Pampig patriceriervilla med originaldetaljer
Du kan läsa artikeln här: Pampig patriceriervilla med originaldetaljer
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 079 inlägg
De råkar inte mena hartsen i kärnfurun?
Eller ska man behålla en viss frekvens i trät när man torkar den?
Eller ska man behålla en viss frekvens i trät när man torkar den?
Fint hus och fina rum. Det enda jag inte gillade var tv-rummet som såg ut som ett väntrum hos tandläkaren. I köket stod det ett ytterst opraktiskt runt bord mitt där man vill ha antingen helt fritt eller en köksö.
/S
/S
Renoverare
· Stockholm
· 18 337 inlägg
fint hus, det var väl ungefär en sådan som Daniel Ek rev på djursholm
Självbyggare
· Ljungdalen
· 110 inlägg
Fint hus. Jag skulle inte byggt ett likadant idag men kanske köpt om pris och läge är rätt. Gillade inte badrummet som inte passade i stilen.
Att visa konstruktionen är något som kommit tillbaka, även att använda massivträ i konstruktion. Än så länge är inte "snickarglädje" tillbaka.
Pampigt hus som jag hoppas man försöker bevara. Det är så intressant med hus från olika epoker och med olika budget.
Att visa konstruktionen är något som kommit tillbaka, även att använda massivträ i konstruktion. Än så länge är inte "snickarglädje" tillbaka.
Pampigt hus som jag hoppas man försöker bevara. Det är så intressant med hus från olika epoker och med olika budget.