Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Eftersom midsommar stundar i morgon kommer veckans quiz redan idag. Det handlar om kända svenska byggnader och kända svenska arkitekter.
Quiz: Vad kan du om svensk arkitektur? https://www.byggahus.se/quiz/192-vad-kan-du-om-svensk-arkitektur
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar quizet i största allmänhet.
Vi inspireras av en bild på Globen från Wikipedia.
Quiz: Vad kan du om svensk arkitektur? https://www.byggahus.se/quiz/192-vad-kan-du-om-svensk-arkitektur
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar quizet i största allmänhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi inspireras av en bild på Globen från Wikipedia.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 079 inlägg
7/10, kunde väl typ två och chansade på resten.
Sämsta quizet hittills. Rubriken borde snarare vara "Vad vet du om svenska arkitekter?" eftersom det inte handlar ett skit om själva arkitekturen utan bara är en rad frågor på vem gjorde vad eller fått vilket pris. Typiskt arkitekter att fokusera på sig själva snarare än det de gör, att framhäva prestationer och priser snarare än byggnadskonsten. Nä, jag säger släng det här och gör ett nytt quiz som faktiskt handlar om arkitektur istället.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Fastän jag googlade som en vansinnig, på var enda fråga, blev det bara
Du fick 9 av 10 möjliga. Du klarade dig bättre än 292 personer (95%) av de 306 som gjort quizet.
Missen var 20-talsklassisismen, där jag fick intrycket att det var 30-tal.
Jag skäms och skall aldrig mer pröva på qvissar i ämnen där jag är helt renons
Men något som förvånade mig är att Gert Wingårdh,
kindpussaren från SVTs Husdrömmar, hade fått så många priser.
Du fick 9 av 10 möjliga. Du klarade dig bättre än 292 personer (95%) av de 306 som gjort quizet.
Missen var 20-talsklassisismen, där jag fick intrycket att det var 30-tal.
Jag skäms och skall aldrig mer pröva på qvissar i ämnen där jag är helt renons
Men något som förvånade mig är att Gert Wingårdh,
kindpussaren från SVTs Husdrömmar, hade fått så många priser.