Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Du kan väl lägga en panelbräda, liknande de befintliga, målad i samma färg över den vertikala kabeln, så syns den mindre. Men den horisontella delen?
Men varför är kabeln dragen där över huvud taget? Vad går den till?
Det borde finnas tusen bättre sätt att dra den.
T. ex. under taketskägget bort till knuten till höger (utanför bild) och sedan ner under en knutbräda.
Men varför är kabeln dragen där över huvud taget? Vad går den till?
Det borde finnas tusen bättre sätt att dra den.
T. ex. under taketskägget bort till knuten till höger (utanför bild) och sedan ner under en knutbräda.
Hej!
Jag tänkte också på en panelbräda,men eftersom själva röret sticker ut lite från befintliga panel (rörets diameter är större)
Av denna anledning behöver jag tex. fräsa ut panelbrädan för att kunna spika in den på röret.
Finns det någon typ av panel som är lite som en halvmåne / kurvig?
Har du tips på någon annan typ av panel / bräda ?
Ju du har helt rätt att det finns mycket bättre sätt att dra den och den bästa have varit att gå i huset. Flexröret är dragen från andra sidan huset till vinden för att dra internet och kabel-tv kabel.
Jag kommer behöva lägga en panelbräda på den horisontella delen också. Eller har du något tips?
Jag tänkte också på en panelbräda,men eftersom själva röret sticker ut lite från befintliga panel (rörets diameter är större)
Av denna anledning behöver jag tex. fräsa ut panelbrädan för att kunna spika in den på röret.
Finns det någon typ av panel som är lite som en halvmåne / kurvig?
Har du tips på någon annan typ av panel / bräda ?
Ju du har helt rätt att det finns mycket bättre sätt att dra den och den bästa have varit att gå i huset. Flexröret är dragen från andra sidan huset till vinden för att dra internet och kabel-tv kabel.
Jag kommer behöva lägga en panelbräda på den horisontella delen också. Eller har du något tips?
Liknande trådar
-
ASSAB DYBLOY 565 låshus. Låset haka upp sig på halvöppet. Öppnade låset men får inte ihop igen. En sprängskiss vore till hjälp. Tackar!
Fönster & Dörrar -
Måste jag täcka isoleringen? (Äldre hus)
Isolering -
Hur upptäcka inbuktande vägg vid husvisning? (1929)?
Grund & Markarbeten -
Täcka över skorsten med presenning i kallställts fritidshus?
Fritidshus -
Utanpåliggande plaströr eller kopparrör i badrum i uthus som är kallställt
Badrum