Jag har bott här sedan i höstas men vet inte vad det är för skivor som sitter runt huset och ”täcker” plintgrunden? Dom är tung och ljusgrå men jag kan inte säga vad det är för material
Nu har jag byggt ett uterum och behöver måla de skivor som är i uterummet men vet inte vad jag ska köpa för färg?
Nu har jag byggt ett uterum och behöver måla de skivor som är i uterummet men vet inte vad jag ska köpa för färg?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut att vara trossbottenskiva.
https://www.byggmax.se/trossbottenskiva-fibercement-p07043
Ingen aning vilken typ av färg dock, någon som är lä,plig att måla på betong eller puts med?
Jag skulle pratat med en färghandel.
https://www.byggmax.se/trossbottenskiva-fibercement-p07043
Ingen aning vilken typ av färg dock, någon som är lä,plig att måla på betong eller puts med?
Jag skulle pratat med en färghandel.
De må vara de skivor du länkar till men jag kan säga att färg till betong eller puts fungerar INTE
Ytan på skivan är helt slät och ”glättig” som hårdplast men det kan ju uppenbarligen inte vara plast!
Ytan på skivan är helt slät och ”glättig” som hårdplast men det kan ju uppenbarligen inte vara plast!
M mattoys skrev:
Ser mysko ut, det i alla fall inge trossbottenskiva eller annan typ ”minerit”
Det är inte så att det är plast? Fibercementskivor är tunga.
Pröva att måla med vanlig billack på sprayburk, Biltema har massor av nyanser så du borde hitta en som funkar.
Eller så prövar du med en lösningsmedelsbaserad oljefärg, det brukar också bita på det mesta. Oavsett inget vattenbaserat.
Pröva att måla med vanlig billack på sprayburk, Biltema har massor av nyanser så du borde hitta en som funkar.
Eller så prövar du med en lösningsmedelsbaserad oljefärg, det brukar också bita på det mesta. Oavsett inget vattenbaserat.
Ser ut som plast men de känns för tunga för att vara plast
GoC skrev:Ser mysko ut, det i alla fall inge trossbottenskiva eller annan typ ”minerit”
Liknande trådar
-
Färg till grunden på huset
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilka färger, kabeltyp o area till spis
El -
Val av färg till Vindskivor + råspont undersida gavelutstick
Färg, Måla & Tapetsera -
Färg på vindskivor till benders mellangrå....
Färg, Måla & Tapetsera -
Val av färg plus tillvägagångsätt - målning av ny plåt för vindskivor
Färg, Måla & Tapetsera