24 296 läst · 32 svar
24k läst
32 svar
Vinylgolv reser sig?!
På vilket sätt ser det förjäkligt ut? Slitits mycket på kort tid eller hur menar du?M maallee skrev:
Jag hade hoppats att vinylgolv höll sig fräscha o fina länge..
Det har rest sig typ överallt och golvet är inte ens två år (lagt korrekt).E eddiw skrev:
Aj aj, ja det där såg ju faktiskt inget vidare ut i skarvarna längre :/M maallee skrev:
Hoppas vårat håller sig bättre. Ligger i vårt sovrum och i ett sovrum måste man ju ha garderober som står på golvet.. Kan bli spännande det här.. Kanske får riva ut skiten om nåt år igen då..
Det är reklamerat, golvfirman har varit här och Pergo samt golvförsäljaren kommer om två veckor och ska kolla. Men är lite surt så klart, det kostade mycket och är lagt på nästan hela bottenvåningen (80 kvm).S Stadsfiskalen skrev:
Dom kommer säkert skylla på att du ställt tunga saker på golvet, vilket man tydligen inte får..M maallee skrev:
(Sjukt egentligen eftersom man givetvis vill ha golv överallt i ett rum, även under skåp, garderober .
Ja, det kommer de alldeles säkert göra. I köket står det visserligen en köksö uppepå (dock inte köket i övrigt). Men det har rest sig överallt, även där vi inte har nåt tungt alls på golvet. I hallen står endast ett skoställ och i v-rummet endast soffor (alla andra möbler är vägghängda). Men har som sagt räknat med att de kommer skylla på det. Kommer kämpa för min rätt i så fall (har redan kontakt med konsumentvägledare t.ex).E eddiw skrev:
Om det är så överallt så måste det ju varit en riktigt dålig batch du råkat få. Bra att du är förberedM maallee skrev:Ja, det kommer de alldeles säkert göra. I köket står det visserligen en köksö uppepå (dock inte köket i övrigt). Men det har rest sig överallt, även där vi inte har nåt tungt alls på golvet. I hallen står endast ett skoställ och i v-rummet endast soffor (alla andra möbler är vägghängda). Men har som sagt räknat med att de kommer skylla på det. Kommer kämpa för min rätt i så fall (har redan kontakt med konsumentvägledare t.ex).
Vad blev deras slutsats? Fel på golvet eller på omständigheterna?
Fel på underarbetet (det lutar ett par millimeter för mycket) men de tror inte att göra om det skulle hjälpa. Men vi får inte igenom reklamation ändå.V VAftrudner skrev:
Det är en jättekrånglig historia som är svår att sammanfatta, det har nu gått en bra bit över ett år. Vi har även svårt att få tag i Pergo, försökt i flera månader.
Det var trist att höra. Om det är någon tröst så vet du i alla fall att de förlorat en potentiell kund i mig till följd av deras agerande.M maallee skrev:Fel på underarbetet (det lutar ett par millimeter för mycket) men de tror inte att göra om det skulle hjälpa. Men vi får inte igenom reklamation ändå.
Det är en jättekrånglig historia som är svår att sammanfatta, det har nu gått en bra bit över ett år. Vi har även svårt att få tag i Pergo, försökt i flera månader.
Jag hoppas ni finner någon acceptabel lösning.