Hej!
Bor i en bostadsrätt med inåtgående fönster. Har reagerat på att fogen(?) är prickig. Antar att det är mögel?
Är det något att bry sig om? Köper jag en saneringsvätska och isf vilken?
Hade inte reagerat om fönstret öppnades utåt, men som det är nu när jag har fönstret öppet i princip hela tiden, inåt, så har jag möglet i sovrummet...
Bor i en bostadsrätt med inåtgående fönster. Har reagerat på att fogen(?) är prickig. Antar att det är mögel?
Är det något att bry sig om? Köper jag en saneringsvätska och isf vilken?
Hade inte reagerat om fönstret öppnades utåt, men som det är nu när jag har fönstret öppet i princip hela tiden, inåt, så har jag möglet i sovrummet...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Klagshamn
· 278 inlägg
Det kanske är lite mögel, kanske lite alger och smuts/pollen/damm utifrån.
Har du provat med vatten, diskmedel och den grova sidan på en köks/badrums svamp?
Har du provat med vatten, diskmedel och den grova sidan på en köks/badrums svamp?
Jag är ingen mögelexpert men jag tänker att sitter det så hårt att du inte kan skrubba bort det så är det nog ingen risk för hälsan nattetid. Förmodligen är det mer mögelsporer i luften när du går en skogspromenad än vad du har i sovrummet.Z Zle skrev:
Husägare
· Klagshamn
· 278 inlägg
Jag håller helt med om att det är totalt ofarligt att låta det vara som det är. Vill du ändå försöka nått mer så finns det ju diverse alg och mögeltvätt medel man kan tvätta med. Att tvätta med lite klorin hade också effektivt dödat eventuellt mögel och förmodligen blekt prickarna lite.
Då kanske jag skvätter på lite klorin bara för attS Snappahaneklanen skrev: