39 264 läst · 39 svar
39k läst
39 svar
Lossa kniv klippo
Lånar tråden lite.
Har köpt ett nytt knivfäste till min Klippo Compact. Hur sjutton får man dit det? Trodde att demonteringen skulle vara det svåra men att trycka dit det nya fästet var inte lätt.
Tips någon?
Har köpt ett nytt knivfäste till min Klippo Compact. Hur sjutton får man dit det? Trodde att demonteringen skulle vara det svåra men att trycka dit det nya fästet var inte lätt.
Tips någon?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Kan inte tänka mig att du behöver ngt annat är en lite remsa smärgelduk för att ev putsa bort ngn grad som uppstått samt en skvätt krypolja (multi 2000, 5-56 eller wd40) och en gummiknosa. Sen knacka dit den.
Bytte exakt likadan på min klippo , smärgelduk som nämndes ovan gör jobbet, går inte det är något annat galet.C Chrillesson skrev:
vad jag minns så fanns det olika djup att beställa på fästet men minns ej om det fanns olika axelhål och du har fått en millimeter fel
fick du med ny kil så kolla att den är lika stor
Värma ska inte behövas, då är något annat fel.
Gno rent axeln med scotchbrite eller fin smärgelduk så slinker den på sen.
Försöker med en liknande fråga, min knivbult har gått av inne i gängan. Hur löser man det? Ny axel det enda eller? Klippo Compact
Försök gör ett märke i kanten på vänster sida på resterna av bulten och knacka med en körnare moturs (Neråt) , antar att grejorna sitter på klipparen och då måste du nog vända den på sidan innan du försöker.
Produkter som diskuteras: "körnare"
Dornar & körnare
Dornar och körnare är handverktyg som ofta används inom bygg och hantverk. Dornar är cylindriska verktyg som används för att driva ut spikar, bultar och nitar, eller för att göra hål i material som trä, läder eller metall. Körnare
Läs mer
Tack för svar men resten sitter en bit in i gängan, det går inte att komma åt med körnare. Sitter bulten i vevaxeln eller är det en växel mellan?
Tack igen, tänkte också på en grispitt, möjligen är bulten lite för smal för det. Men ska prova