212 564 läst · 483 svar
213k läst
483 svar
Renovering av 1½ plans villa från 1971
Funkar väl hyffsat. Mitt golv är ju lite vitpigmenterat. Jag tycker det är bättre på det håller då jag ansluter mot ljus marmor.N nybyggarn3 skrev:
När det gäller hårda spackel är det nog bättre att bara köra vanlig ek-kulör. Det kommer ändå smälta in fint sen efter behandling.
Sista plattan satt!
Alla stolparna till staketet är nu kapade i rätt höjd och stolphattar på. Tanken är att lasera det svart nästa år så blev svarta hattar. Hämtade 75 st. 2x2” idag också så börjar kanske skruva lite i veckan. Prio 1 är dock att få klart badrummet till Midsommar.
Gräset på ytan framför staketet börjar komma lite nu
Har även rensat upp, dressat och sått ytan i bild nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alla stolparna till staketet är nu kapade i rätt höjd och stolphattar på. Tanken är att lasera det svart nästa år så blev svarta hattar. Hämtade 75 st. 2x2” idag också så börjar kanske skruva lite i veckan. Prio 1 är dock att få klart badrummet till Midsommar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag håller på.....haha jag med...F falkn skrev:Sista plattan satt!
[bild]
[bild]
[bild]
Uppdatering Badrum
Planen var att ha klart badrummet till Midsommar. Kan fortfarande gå, men kommer bli riktigt tight
Fogade i söndags med Kiilto Marmorvit. Körde mjukfog igår samt monterade högskåpet. Tryckknappen till inbyggnadscisternen sattes också i söndags. Dock lyckades jag inte få dit skålen igår då jag saknade hylsa i rätt storlek till bultarna. Får lösas idag.
Fogat
Gjorde inklädnaden till WC-cisternen med Jackon våtrumsskiva 30 mm limmat på hörnprofiler samt ramen till cisternen. Limmade även vinklarna mot vägg och detta blev väldigt stabilt. Jag har en vinkelkoppling inne i lådan för att komma ner rätt för inkoppling av vattnet. Har fäst locket enbart med silikon så det kan skäras bort vid behov.
WC-inklädnad
Gott om plats, men den linjerar med avloppsschakt som sätter djupet.
Fastfogad
Kiilto marmorvit silikon matchar väldigt bra med plattorna.
Mjukfog klar och tryckplatta monterad
Högskåp monterat. Lucka från Superfront.
Kommer kanske lite fler bilder imorgon.
Planen var att ha klart badrummet till Midsommar. Kan fortfarande gå, men kommer bli riktigt tight
Fogade i söndags med Kiilto Marmorvit. Körde mjukfog igår samt monterade högskåpet. Tryckknappen till inbyggnadscisternen sattes också i söndags. Dock lyckades jag inte få dit skålen igår då jag saknade hylsa i rätt storlek till bultarna. Får lösas idag.
Logga in
Skapa konto
Fogat
Gjorde inklädnaden till WC-cisternen med Jackon våtrumsskiva 30 mm limmat på hörnprofiler samt ramen till cisternen. Limmade även vinklarna mot vägg och detta blev väldigt stabilt. Jag har en vinkelkoppling inne i lådan för att komma ner rätt för inkoppling av vattnet. Har fäst locket enbart med silikon så det kan skäras bort vid behov.
Logga in
Skapa konto
WC-inklädnad
Logga in
Skapa konto
Gott om plats, men den linjerar med avloppsschakt som sätter djupet.
Logga in
Skapa konto
Fastfogad
Logga in
Skapa konto
Kiilto marmorvit silikon matchar väldigt bra med plattorna.
Logga in
Skapa konto
Mjukfog klar och tryckplatta monterad
Logga in
Skapa konto
Högskåp monterat. Lucka från Superfront.
Kommer kanske lite fler bilder imorgon.
Skålen på plats och i funktion.
Kommod och vägglampa monterad. Var rätt mycket meck med lampan. Är en liten speciallösning på denna med en kopplingsdosa i kommoden då den egentligen inte är tänkt för dolt montage. Blev bra till slut, men tog lång tid. Lampan har inbyggd dimmer på toppen och kan sedan styras av/på med CTR-01 Plejd.
Insåg att jag inte ordnat något vattenlås till handfatet, någon som har tips på ett som inte bygger för mycket neråt? Har utloppet i väggen precis under. Noter att det är samma mönster på handfatet som luckan till högskåp och kommod
Logga in
Skapa konto
Kommod och vägglampa monterad. Var rätt mycket meck med lampan. Är en liten speciallösning på denna med en kopplingsdosa i kommoden då den egentligen inte är tänkt för dolt montage. Blev bra till slut, men tog lång tid. Lampan har inbyggd dimmer på toppen och kan sedan styras av/på med CTR-01 Plejd.
Logga in
Skapa konto
Insåg att jag inte ordnat något vattenlås till handfatet, någon som har tips på ett som inte bygger för mycket neråt? Har utloppet i väggen precis under. Noter att det är samma mönster på handfatet som luckan till högskåp och kommod
Vatten!
Blandare och bottenventil i mattsvart från Tapwell. Handfatet kommer förresten från Hafa och är i matt porslin. En bild nedan från innehållet i kommoden också. Mycket grejer på liten yta, men det blev rätt bra. Kommodvattenlås från Faluplast blev väldigt slimmat. LK:s 350x350 mm skåp passar precis i ett 40 skåp. Kopplingsdosa till väggbelysningen.
Logga in
Skapa konto
Blandare och bottenventil i mattsvart från Tapwell. Handfatet kommer förresten från Hafa och är i matt porslin. En bild nedan från innehållet i kommoden också. Mycket grejer på liten yta, men det blev rätt bra. Kommodvattenlås från Faluplast blev väldigt slimmat. LK:s 350x350 mm skåp passar precis i ett 40 skåp. Kopplingsdosa till väggbelysningen.
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 645 inlägg
Sådär får man inte bygga, det får alla andra att se ut som amatörerF falkn skrev:Vatten!
[bild]
[bild]
Finns det ingen regel här på forumet mor sånt här skryt?
Det mesta på plats nu. Kvarstår gör handdukstork och duschvägg att montera. Taket ska bättras lite sen ska takvinkeln fogas. Även smygarna mot fönsterkarmen ska fogas och tröskelplank ska monteras. Det får bli nästa vecka.
Tapwell TVM 7200
Krokar och ”lådor” från Nichba Design. Vägglampa från Wästberg.
Logga in
Skapa konto
Tapwell TVM 7200
Logga in
Skapa konto
Krokar och ”lådor” från Nichba Design. Vägglampa från Wästberg.