F falkn skrev:
Ja, precis.
Blev det en bra match med ekstaven? Jag har testat lite olika hårda spackel inför slipningen och de som hetat något ned ljust i namnet har varit för ljusa.

N nybyggarn3 skrev:
Blev det en bra match med ekstaven? Jag har testat lite olika hårda spackel inför slipningen och de som hetat något ned ljust i namnet har varit för ljusa.
Funkar väl hyffsat. Mitt golv är ju lite vitpigmenterat. Jag tycker det är bättre på det håller då jag ansluter mot ljus marmor.

När det gäller hårda spackel är det nog bättre att bara köra vanlig ek-kulör. Det kommer ändå smälta in fint sen efter behandling.

Sista plattan satt!

Badrumsrenovering med marmorliknande kakel, fönster tejpade inför målning och installation av armaturer pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alla stolparna till staketet är nu kapade i rätt höjd och stolphattar på. Tanken är att lasera det svart nästa år så blev svarta hattar. Hämtade 75 st. 2x2” idag också så börjar kanske skruva lite i veckan. Prio 1 är dock att få klart badrummet till Midsommar.

Gräset på ytan framför staketet börjar komma lite nu :D

Nyplanterat gräs börjar växa på dressad och sådd yta med omkringliggande vegetation.
Skapa konto

Har även rensat upp, dressat och sått ytan i bild nedan.

Nyplanterad gräsyta med kapade staketstolpar och svarta stolphattar, vid en tegelhusvägg och trädstam.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
F falkn skrev:
Sista plattan satt!

[bild]

Alla stolparna till staketet är nu kapade i rätt höjd och stolphattar på. Tanken är att lasera det svart nästa år så blev svarta hattar. Hämtade 75 st. 2x2” idag också så börjar kanske skruva lite i veckan. Prio 1 är dock att få klart badrummet till Midsommar.

Gräset på ytan framför staketet börjar komma lite nu :D

[bild]

Har även rensat upp, dressat och sått ytan i bild nedan.

[bild]
Jag håller på.....haha jag med...

• Gilla
falkn
  • Laddar…
Igen...

• Uppgrävd trädgård med skottkärra, grävverktyg och säck nära ett mörkt trähus, med skugga av en stolpe på gräsmattan.
    Skapa konto
N nybyggarn3 skrev:
Glömde lägga upp detta sist, men här är en bild på resultatet.

Marmorbänkskiva som möter ett fiskbensmönstrat trägolv, projektresultat.
Skapa konto

• Gilla
LK_Stuvsta och 9 till
  • Laddar…
Uppdatering Badrum
Planen var att ha klart badrummet till Midsommar. Kan fortfarande gå, men kommer bli riktigt tight :D

Fogade i söndags med Kiilto Marmorvit. Körde mjukfog igår samt monterade högskåpet. Tryckknappen till inbyggnadscisternen sattes också i söndags. Dock lyckades jag inte få dit skålen igår då jag saknade hylsa i rätt storlek till bultarna. Får lösas idag.

Halvfärdigt badrum med marmorliknande kakel, inbyggnadscistern och högskåpsmontering.
Skapa konto

Fogat

Gjorde inklädnaden till WC-cisternen med Jackon våtrumsskiva 30 mm limmat på hörnprofiler samt ramen till cisternen. Limmade även vinklarna mot vägg och detta blev väldigt stabilt. Jag har en vinkelkoppling inne i lådan för att komma ner rätt för inkoppling av vattnet. Har fäst locket enbart med silikon så det kan skäras bort vid behov.

Delvis öppen WC-cisterninklädnad med synliga rör och mekanismer installerade i ett badrum med marmormönstrade plattor.
Skapa konto

WC-inklädnad
Utanpåliggande rör och inklädnad av WC-cistern under förfärdigande i badrum under renovering.
Skapa konto

Gott om plats, men den linjerar med avloppsschakt som sätter djupet.
Marmorlik WC-inklädnad under konstruktion med svart tryckknapp och sugekoppar.
Skapa konto

Fastfogad

Marmorliknande kakel i badrum, detaljbild av fogar och vägganslutning med skuggspel.
Skapa konto

Kiilto marmorvit silikon matchar väldigt bra med plattorna.

Renoveringsarbete i badrum med marmorliknande kakel, inbyggnadscistern och monterad tryckknapp.
Skapa konto

Mjukfog klar och tryckplatta monterad
Svart högskåp med diamantmönster monterat i badrum med marmorvit kakelvägg och synlig tryckknapp till inbyggnadscistern.
Skapa konto

Högskåp monterat. Lucka från Superfront.

Kommer kanske lite fler bilder imorgon.

• Gilla
andost och 4 till
  • Laddar…
Åsa Lund
A loo with a view!!! Härligt!

• Gilla
falkn
  • Laddar…
Skålen på plats och i funktion.

Nyinstallerad vägghängd toalett och avställningshylla, ej komplett installation med verktyg synliga.
Skapa konto

Kommod och vägglampa monterad. Var rätt mycket meck med lampan. Är en liten speciallösning på denna med en kopplingsdosa i kommoden då den egentligen inte är tänkt för dolt montage. Blev bra till slut, men tog lång tid. Lampan har inbyggd dimmer på toppen och kan sedan styras av/på med CTR-01 Plejd.

Badrum med marmorväggar, uppsatt kommod och skålformigt handfat utan vattenlås, samt verktyg på golvet.
Skapa konto

Insåg att jag inte ordnat något vattenlås till handfatet, någon som har tips på ett som inte bygger för mycket neråt? Har utloppet i väggen precis under. Noter att det är samma mönster på handfatet som luckan till högskåp och kommod ;)

• Gilla
Marlen Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
Vatten! :D

Mattsvart blandare och bottenventil med matt porslinshandfat på marmorliknande bänkskiva.
Skapa konto

Blandare och bottenventil i mattsvart från Tapwell. Handfatet kommer förresten från Hafa och är i matt porslin. En bild nedan från innehållet i kommoden också. Mycket grejer på liten yta, men det blev rätt bra. Kommodvattenlås från Faluplast blev väldigt slimmat. LK:s 350x350 mm skåp passar precis i ett 40 skåp. Kopplingsdosa till väggbelysningen.

Översikt av insidan på en badrumskommod, visar röranslutningar, vattenlås och ett elskåp monterat på en marmorbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
saiter och 11 till
  • Laddar…
F falkn skrev:
Vatten! :D

[bild]

Blandare och bottenventil i mattsvart från Tapwell. Handfatet kommer förresten från Hafa och är i matt porslin. En bild nedan från innehållet i kommoden också. Mycket grejer på liten yta, men det blev rätt bra. Kommodvattenlås från Faluplast blev väldigt slimmat. LK:s 350x350 mm skåp passar precis i ett 40 skåp. Kopplingsdosa till väggbelysningen.

[bild]
Sådär får man inte bygga, det får alla andra att se ut som amatörer :D

Finns det ingen regel här på forumet mor sånt här skryt?

• Gilla
  • Haha
saiter och 6 till
  • Laddar…
Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Sådär får man inte bygga, det får alla andra att se ut som amatörer :D

Finns det ingen regel här på forumet mor sånt här skryt?
:rofl:

Det mesta på plats nu. Kvarstår gör handdukstork och duschvägg att montera. Taket ska bättras lite sen ska takvinkeln fogas. Även smygarna mot fönsterkarmen ska fogas och tröskelplank ska monteras. Det får bli nästa vecka.

Delvis installerad dusch med svarta detaljer mot marmorerade kakelväggar och svart dörr
Skapa konto

Tapwell TVM 7200

Modernt badrum med marmormönstrade väggar och handfat, svart kran, vägglampa och svart tillbehör.
Skapa konto

Krokar och ”lådor” från Nichba Design. Vägglampa från Wästberg.

• Gilla
Marlen Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
11 av 10 möjliga poäng på detta badrum! Respect! Trevlig midsommar!

• Gilla
falkn
  • Laddar…
Vackert!

• Gilla
falkn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.