maah maah skrev:
Om du krånglar till det och lägger trallen på andra ledden vinkelrätt ut från den nya delen. Ca 1m från poolen så vänder du och lägger in mot poolen igen.

Svårt att förklara men du kanske fattar :cool:
Nej jag fattar inte :crysmile:
 
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Jag kunde inte hålla med mer. Jag hade en Black and Decker Sticksåg i alla år fram tills nu när jag köpet en blå Bosch. Vilken skillnad. Helt sjukt. Nu köper jag bara bra verktyg.
Säger bara en sak, sänksåg med linjal...
 
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Hade jag vetat detta hade jag lagt en sträng fogskum längst ut mellan blocken vid montaget. Då hade det varit kirrat.
Du ska sätta dit linern först, därefter vatten.
 
  • Gilla
  • Haha
7ender och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Säger bara en sak, sänksåg med linjal...
Jag vill verkligen ha en sån.
 
Katarsis Katarsis skrev:
Nej jag fattar inte :crysmile:
Kan slänga ihop en skiss i morgon när jag har tillgång till dator
 
  • Älska
Katarsis
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Du ska sätta dit linern först, därefter vatten.
Helt sjukt. Måste fixa en pump.
 
F
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Säger bara en sak, sänksåg med linjal...
Det är grejer det men den är inget vidare på att såga radie.
 
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Jag har ett problem jag måste läsa.

Det befintliga trädäcket som jag dockat på nu är rakt men poolen linjerar med huset och staketet som är sneda. När jag ska docka trädäcken med varandra så vill jag ju att det ska de så bra ut som möjligt.

Jag är ganska säker på att jag kommer låta trädäcket som går runt Poolen få vara helt och skära in i det jag byggt nu.

Frågan är hur jag gör det snyggast.
Brädan som ligger på stegen är parallell med poolen men inte riktigt vinkelrät med trallen du precis lagt vid huset? Varför kapar du den inte bara med den vinkel som blir? Det kommer att se konstigt ut om du lägger trallen vid poolen i samma riktning som den du redan lagt (längs med poolens kortsida). Den ska ligga längs med poolens långsida.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Brädan som ligger på stegen är parallell med poolen men inte riktigt vinkelrät med trallen du precis lagt vid huset? Varför kapar du den inte bara med den vinkel som blir? Det kommer att se konstigt ut om du lägger trallen vid poolen i samma riktning som den du redan lagt (längs med poolens kortsida). Den ska ligga längs med poolens långsida.
Så jag menade också!
 
Jonas Persson
F fsn skrev:
Det är grejer det men den är inget vidare på att såga radie.
Radie och sänksåg med linjal...
 
  • Användning av sänksåg med linjal för att skapa en rund utsågning i träplank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trätrall under konstruktion med synlig radie, måttband och en batteridriven skruvdragare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostig, rund golvbrunn på trätrall intill röd skruvmejsel och hörn av en linjalguidad sänksåg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
muraren2
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Brädan som ligger på stegen är parallell med poolen men inte riktigt vinkelrät med trallen du precis lagt vid huset? Varför kapar du den inte bara med den vinkel som blir? Det kommer att se konstigt ut om du lägger trallen vid poolen i samma riktning som den du redan lagt (längs med poolens kortsida). Den ska ligga längs med poolens långsida.
Det är en av lösningarna jag har. Tror du det blir snyggast?

Egentligen hade jag velat gira alla hörn men vet inte om det blir bättre äller sämre.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Radie och sänksåg med linjal...
Sexigt! Är det en Festool?
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Brädan som ligger på stegen är parallell med poolen men inte riktigt vinkelrät med trallen du precis lagt vid huset? Varför kapar du den inte bara med den vinkel som blir? Det kommer att se konstigt ut om du lägger trallen vid poolen i samma riktning som den du redan lagt (längs med poolens kortsida). Den ska ligga längs med poolens långsida.
Det är jag som förklarar dåligt. Jag vill lägga trallen som en ram runt poolen så jag inte får ändträ mot vattnet. Kanske räcker att lägga en eller två girade rader närmast poolen och sen lägga resten som poolens långsida.
 
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Sexigt! Är det en Festool?
Yep:D
 
  • Gilla
PearlhouseJam och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Det är en av lösningarna jag har. Tror du det blir snyggast?

Egentligen hade jag velat gira alla hörn men vet inte om det blir bättre äller sämre.
Gillar inte gerade hörn vid en pool (45 grader). Tänker mig att hörnet kan resa sig och då får du en vass spets som kan skada fötter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.