Blev lite trädäck idag också. Skönt att göra något man byggt tidigare även om alla vinklar är helt åt helvete. Köp inte runda hus...
 
  • Ej avslutat trädäck under konstruktion med synliga verktyg och ojämna vinklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggt trädäck med verktyg, måttband, och oisolerade rör mot husvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Luddis_1 och 3 till
  • Laddar…
Detta är ju helt sjukt. Skulle använt något annat att foga med.
 
  • Blå isolerpaneler med ojämnt applicerad vit fogning längs skarvarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Katarsis Katarsis skrev:
Detta är ju helt sjukt. Skulle använt något annat att foga med.
Varför inte dra en tunnis med puts?
 
  • Gilla
istic
  • Laddar…
Puts har inget där att göra om man kan undvika det. Potentiellt vassa kanter som riskerar att punktera en fabriksliner.

Jag tycker detta ser perfekt ut. Nu tar du fram bästa sortens filekniv och sedan är saken biff på 10 minuter. Du kan ägna hela hösten åt skum-relaterad KBT-träning.


....törs knappt säga det men jag undrar om du öht behövde foga detta, hur stora springor hade du egentligen? Ett par millimeter behöver du ju inte fixa....du har ju någon sorts foam eller filt bakom linern antar jag...
 
  • Gilla
TreeView och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Puts har inget där att göra om man kan undvika det. Potentiellt vassa kanter som riskerar att punktera en fabriksliner.

Jag tycker detta ser perfekt ut. Nu tar du fram bästa sortens filekniv och sedan är saken biff på 10 minuter. Du kan ägna hela hösten åt skum-relaterad KBT-träning.


....törs knappt säga det men jag undrar om du öht behövde foga detta, hur stora springor hade du egentligen? Ett par millimeter behöver du ju inte fixa....du har ju någon sorts foam eller filt bakom linern antar jag...
De är bara ett par milimeter. Jag kommer inte ha något ner än linern på väggarna. Därför vill jag göra det så bra som möjligt.

Som jag skrev tidigare följde fogen med ut på många ställen när jag skar av överflödet så jag kommer slipa bort det istället.
 
M
MathiasS MathiasS skrev:
Puts har inget där att göra om man kan undvika det. Potentiellt vassa kanter som riskerar att punktera en fabriksliner.

Jag tycker detta ser perfekt ut. Nu tar du fram bästa sortens filekniv och sedan är saken biff på 10 minuter. Du kan ägna hela hösten åt skum-relaterad KBT-träning.


....törs knappt säga det men jag undrar om du öht behövde foga detta, hur stora springor hade du egentligen? Ett par millimeter behöver du ju inte fixa....du har ju någon sorts foam eller filt bakom linern antar jag...
Jo men vi fick höra när vi byggde pool till en kund var att alla skaver skulle putsas med fibernät, annars så kommer gummit man klär in Poolen med bula in där pga trycket av vattnet
 
Hade jag vetat detta hade jag lagt en sträng fogskum längst ut mellan blocken vid montaget. Då hade det varit kirrat.
 
  • Byggplats med oisolerade blå blockväggar och fogskum, stege, vattensamling och byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Roliga sågningar.
 
  • Träplankor med ojämna sågade kanter intill en röd vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bonuspater och 3 till
  • Laddar…
Med en bra sticksåg så blir det roligt att snedklyva!
Sen jag uppgraderade till en 18-volt Milwaukee så är sådana där sågningar ett nöje.

Kul att följa ditt bygge. Tänk va skönt när du kan slå dig ner i en solstol och bara njuta!
 
  • Gilla
Kretikos och 1 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Med en bra sticksåg så blir det roligt att snedklyva!
Sen jag uppgraderade till en 18-volt Milwaukee så är sådana där sågningar ett nöje.

Kul att följa ditt bygge. Tänk va skönt när du kan slå dig ner i en solstol och bara njuta!
Jag kunde inte hålla med mer. Jag hade en Black and Decker Sticksåg i alla år fram tills nu när jag köpet en blå Bosch. Vilken skillnad. Helt sjukt. Nu köper jag bara bra verktyg.
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Jag har ett problem jag måste läsa.

Det befintliga trädäcket som jag dockat på nu är rakt men poolen linjerar med huset och staketet som är sneda. När jag ska docka trädäcken med varandra så vill jag ju att det ska de så bra ut som möjligt.

Jag är ganska säker på att jag kommer låta trädäcket som går runt Poolen få vara helt och skära in i det jag byggt nu.

Frågan är hur jag gör det snyggast.
 
  • Trädäck under konstruktion med verktyg och byggmaterial, bredvid en pool och hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan det funka att bygga en upphöjd blomlåda eller en bänk eller dylikt, om du ändrar höjd så är det inte lika lätt att lägga märke till skillnaden i vinkel mellan tralldelarna. Jag antar att du måste ha kvar en passage men man kan ju iallafall maskera delen närmast i bild där det blir mer märkbart att vinkeln skiljer sig åt.
 
M marka skrev:
Kan det funka att bygga en upphöjd blomlåda eller en bänk eller dylikt, om du ändrar höjd så är det inte lika lätt att lägga märke till skillnaden i vinkel mellan tralldelarna. Jag antar att du måste ha kvar en passage men man kan ju iallafall maskera delen närmast i bild där det blir mer märkbart att vinkeln skiljer sig åt.
Nej, det är passagen för att komma från huset till poolen så det måste vara fritt.
 
Växla riktning på trallbrädorna så att de runt poolen ligger i ca 90 graders vinkel mot ursprungliga kanske?
 
Om du krånglar till det och lägger trallen på andra ledden vinkelrätt ut från den nya delen. Ca 1m från poolen så vänder du och lägger in mot poolen igen.

Svårt att förklara men du kanske fattar :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.