Är det någon i Stockholm som behöver stenbumlingar så finns det gott om dom här nu :p


Har upptäckt att den delen av tomten som är upphöjd jämfört med resten så har man använt sprängsten från husbygget för att fylla ut :sweat: en ren mardröm att gräva i, så vi får se hur vi gör med det.

Hög med olika stenbumlingar på gräs med en skottkärra i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu sitter den längsta sträckan av panelstängslet på plats :) fortsättning följer imorgon :) måste kapa ner stolparna sen också :)

Panelstängsel längs trädgård, oavslutade stolpar syns, bakom en stentrappa och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
J.Hoffa och 1 till
  • Laddar…
Vid 23 års ålder var jag nykysst och körde trimmad moppe.........

RESPEKT!!!!
 
  • Haha
  • Gilla
ulligull och 7 till
  • Laddar…
snyggt jobbat! gött att se lite motargument på att alla 80- och 90-talister skulle vara bortskämda gnällspikar. folk som borde förbjudas från nåt annat än hyresrätt har det alltid funnits, har inget med åldern att göra :crysmile: mvh noggrann 89:a
 
  • Gilla
  • Haha
millefeuilles och 5 till
  • Laddar…
j.erkers
Vid 23 köpte jag huset jag fortfarande bor i. På de 29 år som jag bott här har jag nog inte ens gjort hälften av vad ni redan gjort - respekt som tidigare sagts!
 
  • Älska
  • Gilla
Rmeklund och 1 till
  • Laddar…
major_tom major_tom skrev:
snyggt jobbat! gött att se lite motargument på att alla 80- och 90-talister skulle vara bortskämda gnällspikar. folk som borde förbjudas från nåt annat än hyresrätt har det alltid funnits, har inget med åldern att göra :crysmile: mvh noggrann 89:a
haha! Ja vi vet ju vilken tråd de hänger i här :crysmile:
De i riskgruppen...
 
:)Haha, ja, konstigt nog är det ändå rätt få gånger i veckan som jag faktiskt känner mig vuxen, trots att jag är det. Vet inte riktigt varför :crysmile:

Fick ett litet ryck efter att vi käkat middag så drog fram alla verktyg igen som jag precis städade undan och så monterade jag kortsidan också :rofl:

som synes börjar även gräsmattan ta fart, behöver stödså lite där jag missat :)

Gård med nyligen monterad kortsida på staket, växande gräsmatta och stenmur framför ett vitt hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad svart staketdel vid trappad stenläggning och växande gräsmatta i trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggd trätrall och staket vid vitt hus med uppvuxen gräsmatta som tar fart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Här är det som gör att det kallas för 3D som på håll är svårt att få fram på bild:

Nymonterad kortsida av svart staket i 3D-design framför vit villa med uppfräschad gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymonterad svart metallstaketets 3D-effekt längs en grå trottoarkant med grönskande gräsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
intrestin och 6 till
  • Laddar…
Snyggt staket - var har du fått tag i det?
 
Wow! :D
Att ni stod ut när det var som värst! Det här blir kanonkul att följa, ni gör ett fantastiskt jobb må jag säga.
 
  • Gilla
  • Älska
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
Snyggt staket - var har du fått tag i det?
Beställt från Polen :D
 
  • Gilla
millefeuilles
  • Laddar…
Nu har jag kapat ner stolparna också :)
Svart smidesstaket längs trottoarkant med nerkapade stolpar i ett bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rmeklund och 4 till
  • Laddar…
Herregud - vilket jobb, vilken tråd, vilket kämpande! Jag som precis nästan gett upp tanken på att skaffa hus med tanke på alla fuskbyggen, problem och elände man ser och så din otroliga energi och positivitet! Så imponerande! Du ger mig och säkert många av oss som läser ny energi och inspiration! Allt går ju att lösa, även om det inte alltid känns så! Jag blev så inspirerad av detta!

:D:love:
 
  • Gilla
  • Älska
intrestin och 5 till
  • Laddar…
Vilken polsk sida köpte du staketet ifrån?
 
Som ni läst tidigare så har jag både flexat av tät gummifärg från biorummets ytterväggar samt rivit innerväggar med isolering direkt mot yttervägg. Kände att nu när vi öppnat upp, spacklat och sedan målat med diffusionsöppen färg så bestämde vi oss för att göra ytterligare en radonmätning (började med en när vi flyttade in).

Drog på med fyra puckar bara för att vi inte mätte barnrummet i första vändan (hade inga barn då). Men nu vill man veta att allt är lugnt.

En puck i barnrummet.
En i vardagsrummet.
En i biorummet.
En i förrådet. (Gamla isolerade gästrummet i källaren som numera är förråd tills det i framtiden blir badrum).

Kändes skönt när provsvaren kom tillbaka efter långtidsmätningen :)

För er som inte känner till det så är gränsen 200 :)
Tabell som visar radonmätvärden i olika rum i ett hus, alla värden är under gränsvärdet på 200 Bq/m³.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
intrestin och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.