Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Håller på att avsluta en renovering med erkänt duktig firma som gjort allt rätt förutom att dom monterat en golvbrunnsil i duschen som inte var den som beställdes och offererades. Egentligen en skitsak, men det var det enda vi ändrade från deras offert/skiss, vi ville ha en fyrkantig i metall och nu sitter det en rund i metall. Vill bara höra mig för, är det ens möjligt för hantverkaren att byta nu när golvet räknas som klart och är fogat etc.?
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Lite som jag trodde.
Jaja, det är inte hela världen, ska föreslå att vi kan kvitta misstaget mot det extra eluttaget vi la till efter att offerten var godkänd. Borde vara win win för oss båda
Jaja, det är inte hela världen, ska föreslå att vi kan kvitta misstaget mot det extra eluttaget vi la till efter att offerten var godkänd. Borde vara win win för oss båda
Går att att hugga väck men är lite riskabelt när det är vid brunnen med tanke på tätskikt så det är nog bättre att kvitta bort det mot det extra uttaget som du föreslog.
Båda klinkerramarna är fyrkantiga, enda som skiljer är att silen är rund på den billiga versionen, 100 kr för den billiga och 300-400 för den "finare" varianten.
Båda klinkerramarna är fyrkantiga, enda som skiljer är att silen är rund på den billiga versionen, 100 kr för den billiga och 300-400 för den "finare" varianten.
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Tack för alla svar, har snackat lite med entreprenören idag och vi ska ses imorgon på plats, dock på replängds avstånd som Ronja sa då jag tror jag dragit på mig covid
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Ganska nygjort så det känns inte som speciellt svårt att plocka bort den som ligger där och ersätta den med designristen... men visst får man ta det försiktigt så man inte når ner till tätskiktet.
Stör det er inte allt för mycket så hade jag dock valt byteshandeln istället.
Stör det er inte allt för mycket så hade jag dock valt byteshandeln istället.
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Vi gjorde en deal, själva fogningen vart så j**la bra så jag ville inte att dom gav sig på byte vilket dom i sin tur uppskattade.